tirsdag den 28. april 2009

Karklude

Egentlig begyndte hele historien med, at vi investerede i et Zone opvaskestativ sidst vi var hjemme i Danmark, det er en gevaldig opfindelse som jeg endnu ikke har set her i Holland og det ser nydeligt ud på køkkenbordet.

Men det var som om søstrene Greene´s karklude - hvis design har fulgt mig igennem en del år -ikke helt passede ind i billedet, de så lidt voldsomme ud og jeg bad min datter om at købe og sende karklude der passede til Zone.

Gudskelov nåede jeg at læse lidt om karklude på "Pernilles lille Univers" inden den endelige bestilling blev afgivet, der er sket noget med karkludsprisnivauet siden jeg rejste fra Danmark. Det fik mig til at vende garnkurven på hovedet og starte en produktion (tak for ideen Pernille). Jeg er nu i gang med min nummer 29, 30 og 31 karklud, jeg er nødt til at skal have gang i flere forskellige på en gang ellers bliver det så trist.


Nu er vi nået så vidt, at jeg endda har sendt karklude til Danmark som passer i køkkenfarverne og selv "mine" hollandske børn påstår, at de synes det er herligt med sådan en hjemmelavet karklud.

2 kommentarer:

Nille sagde ...

Annette,

Først og fremmest - hvor er det dejligt at se dig tilbage... selvom jeg først opdager det nu! Jeg troede, at du havde helt opgivet bloggeriet!

Mht. karkludene så skulle jeg jo blive lidt flov så - jeg har stadig kun lavet 2 styk! Dine ser nu vanvittigt fine ud - jeg skal vist også have fat i noget tyndere garn næste gang... og tyndere pinde!

De er billigere i produktion end de danske købte - og absolut i bedre kvalitet end dem fra supermarkedet ;-)

Annette sagde ...

Hej Pernille, uanset hvor godt det går med din produktion, så skal du altså have roserne for at have fået mig i gang :-)
Ja, jeg må indrømme at jeg har været fraværende i et halv års tid, men håber på at være tilbage med fuld power.