fredag den 17. december 2010

Sne over Noord Brabant.

I blogland ser jeg fantastiske snebilleder og for at vise, at vi skam også kan være med  - i hvert fald lige i dag - hvad sne angår, iførte jeg mig verdens grimmeste gummistøvler (men de var billige og så er de terrængående) og gik på snejagt.

Laarzen

Motorvejssituationen har været kaotisk hele dagen især her i den vestlige del af Brabant. Lige nu og her melder ANWB om 760 km kø på motorvejene. Husbond har været nordpå i dag og på et tidspunkt havde det taget ham 2½ time om at køre 36 km, så der bliver ingen varm aftensmad til ham i aften.

Sneeuw2

Var dette billede fotograferet, da jeg var barn for rigtig mange år siden, så havde der været et utal af unger i en sneboldekamp.

Sneeuw3

Jeg ved godt, at i forhold til Danmark, så er vores sne det rene ingenting, men lidt har da også ret ☺.

Sneeuw4

I morges sneede det, men over middag kom solen frem og hvis ikke temperaturen bliver lavere end minus 1, som den er på nu, så tror jeg at sneen er væk i morgen.

Sneeuw6

Inden jeg gik hjemmefra, havde jeg lavet Solveig fra Montagne de Reims gløggekstrakt, den stod på køkkenbordet for at køle af, mens jeg var afsted. Da jeg kom hjem, var der den mest vidunderlige juleduft overalt.

Rigtig god weekend til alle jer derude i blogland.

28 kommentarer:

Nille sagde ...

Det er ikke dansk sne - men vi har noget, der ligner siden i går aftes. Da jeg kom hjem for lidt siden var gaden en skøjtebane, for solen har også skinnet her i løbet af dagen.

Men der skulle vist komme mere i løbet af weekenden?

Jeg håber, at det holder sig til dette så der ikke bliver problemer i lufthavnen!

PS! Jeg synes nu, at dine gummistøvler er virkeligt fine :-)

Hav en dejlig aften :-)

Conny sagde ...

Det er nogle smukke snebilleder du har taget,sne er så smuk, men hvor det besværlig, det kan jeg forstå i har mærket i Holland i dag.

Rejen sagde ...

Hehe, fine støvler...så længe de virker så pyt med farven...jeg kan især godt lide billedet med fodboldmålene, der kan også fornemme kulden...knus til og god fredag aften...;-D

Unknown sagde ...

Du fik da fanget nogle skønne snebilleder - her i Lønstrup er der ikke megen sne tilbage - men bidende frost.
Håber din mand kommer hjem i god behold - det er ikke rart når de er på landevejen i dårligt vejr.
I aften er JP heldigvis kun i Hjørring - til julefrokost - så jeg hygger mig alene (igen).

God weekend til dig.

Lene sagde ...

Dejlige vinterbilleder, håber du snart får manden hjem :-) Her håber jeg på snedrys i weekenden, så jorden kan fremstå smuk og dejlig :-)

Inge sagde ...

Dejlige snebilleder fra dit "nye" land.. og lidt har også ret.. Der skal ikke så meget til for at fange de smukke motiver, og det gjorde du i dag, grimme støvler eller ej.. ;-))
Knus til dig fra mig

Jønne sagde ...

Stakkels mand! Hård dag på jobbet og kold aftensmad fordi man ikke kan passe spisetiden. Kan det ikke varmes op igen? Da jeg kom hjem i dag efter 13 timer og 520 km fik jeg noget mørbrad pakket ind i bacon med kartoffelbåde og en god salat. Det er godt at i også får lidt sne hos dig og jeg kan godt forstå du vil ud at trave en tur i det - uanset støvler.
Rigtig god weekend til dig

Bettys blog sagde ...

Sikke dejlige snebilleder fra Holland

Mette Lykke sagde ...

Søde Anette.
Jeg kan dufte gløgen helt her oppe på Ærø..
Sneen er smuk, bare ikke i trafikken, min mand køre meget og det er surt at holde i kø,og blive forsinket, når man gerne vil hjem til julehyggen..
Ja.. hvor er de søde børn henne?

Annette's space sagde ...

Hvor skønt at i også får lidt sne....Det er så dejligt julet :-))

Sol sagde ...

Kære Annette,

Jeg håber, at gløggen varmede dig godt op.

Det er jo de rene postkort-billeder.

Vi overvejer lidt at køre opad så vestligt som muligt, hvilket inkluderer Holland. Hvordan er det med snerydning på vejene i dit land?
Alt ser frygteligt ud alle andre steder, vi plejer at køre forbi.

Mange hilsner og ønsker om glædelig jul og et dejligt nytår fra Solveig, Champagne

PS Jeg kan også godt lide dine støvler, inkl farven.

Annette sagde ...

Nille, ja bare snemængden bliver på dette niveau, så er det også ok med mig. Men så vidt jeg har forstået, så forventes der mere inden for de kommende dage. Det er så også ok, hvis bare det så nogenlunde er væk onsdag aften ☺.
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Conny, ja for søren, der var totalkaos i fredags, jeg tror endda ANWB, gik så vidt som til at kalde det "Advarsel for ekstreme vejrforhold".
Hollænderne gør ikke så meget i vinterdæk, så min mand så mange mærkelige ting i fredags, men heldigvis nåede han selv hjem i god behold.
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Annemarie, gudskelov at du ikke ligger på gulvet og skriger af grin over mine gummistøvler ☺. Siden jeg købte dem, er der jo kommet et utal af smarte modeller frem, som jeg meget, meget hellere vil have, men så kommer nærigheden jo frem i en og det gør, at disse i hvert fald må holde nogle år endnu ☺.
En rigtig skøn søndag til dig.

Annette sagde ...

Marianne, jeg regner med, at I har fået en god portion sne, siden du skrev ovenstående.
Heldigvis er der ikke så langt til Hjørring for jer, selv om det kan være barsk nok. Skulle du så hente ham eller sørgede han selv for at komme hjem?
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Lene, jo tak, jeg fik ham heldigvis hjem i god behold. Her har vi det smukkeste hvide pudder udenfor lige nu. Godtnok skal vi på visit ved bonusbørnene til eftermiddagskaffe, men jeg regner med at motorvejene er fine igen.
En rigtig god søndag til jer deroppe i mosen.

Annette sagde ...

Inge, tak skal du have. Det er jo taknemmeligt at fotografere i dette vejr, hvor alt bare er så smukt og der var slet ingen, der kommenterede de lyseblå ☺.
Knus og en rigtig skøn søndag til jer.

Annette sagde ...

Jønne, hvor var du heldig ☺.
Klokken blev lidt før 22, inden husherren nåede hjem, så det med aftensmaden, det havde ikke den store interesse. Men til gengæld havde jeg lavet gløgg til ham i stedet for.
Husherren siger, at nu skal du ikke tro, at du er den eneste, der har mange timer, idet han kørte hjemmefra 04:30 fredag morgen ☺. Men som dig, så elsker han jobbet og han kunne ikke drømme om nogensinde at gå tilbage til lærerjobbet ☺.
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Betty, tak skal du have.
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Mette Lykke, og gløggen blev endda vellykket, selv om jeg måtte undvære Ikeas hjælp.
Ja, er det ikke mærkeligt, at ungerne bare sidder inde og måske spiller computerspil eller hvad de nu foretager sig, i stedet for at være ude og lege, jeg forstår det ikke. Men det er nok mig, der er gammeldags.
En rigtig god søndag til dig.

Annette sagde ...

Annette, ja det er hyggeligt, jeg kan også godt lide sneen sådan i afmålte mængder ☺.

Annette sagde ...

Solveig, takket være dig, så fik vore gæster en fantastisk god gløgg, en enkelt tog endda 3 glas. Det ekstra fif med at ligge rosinerne i champagne, det havde jeg ikke prøvet for, men det satte prikken over i´et.

Generelt er hollænderne meget gode til at rydde vejene, selvfølgelig kan der være ekstreme tilfælde, som i fredags, hvor de ikke kan følge med. Men hvis I bruger vinterdæk, så tror jeg bestemt ikke I vil få de store problemer.

Også en rigtig glædelig jul til jer samt alt godt for 2011. Samt tak for al kommunikation i årets løb, det har været rigtig hyggeligt.

Lotte Glensnov sagde ...

Hej Annette!
Lækre, indbydende og kanonflotte fotos af den hollandske vinter :0)
Jeg mindes også gamle dage, hvor alle ungerne var ude i sneen og lege. I dag sidder de nok som os, ved computeren *ha ha*
Er du da gal kineser, sikke en kø SYVHUNDREDEOGTRES....jeg var løbet skrigende bort og havde ladet bilen stå.
Stort knus og varme søndagskrammere herfra

Tina Liel sagde ...

Hi hi hvor har jeg grinet af skrækkampagnen du skrev om i dit sidste indlæg - er det virkelig rigtigt? Det var da godt nok noget af en bilkø!!!!! Smukke billeder - tror godt at danskerne ville bytte mængde med jer. KNUS

Annette sagde ...

Lotte, tak skal du ha´!
Vi har fået meget, meget mere sne siden da, altså sådan efter hollandsk standard. Har lige set på tv, at der nogle steder er op til 39 cm!!! Togene kan ikke køre, flyene kan ikke flyve og bilerne kan ikke komme frem! Gad vide hvad mon togene bærer sig af med at komme frem i Sverige, Danmark, Finland og Rusland for den sags skyld? For der kommer unægteligt noget mere sne end i NL. Men i hvert fald her, kan de ikke køre og Prorail bliver ved med at komme med søforklaringer om hvorfor ☺.
Knus og en kæmpeskøn aften til dig deroppe nordpå.

Annette sagde ...

Tina, ja selv om der er kommet en del mere sne nu, så tror jeg også gerne, at danskerne vil bytte med den mængde vi har fået. Der er bare det i det, at danskerne og mange andre nationer er gearet til at få sne, hollænderne ikke særlig meget. Der kommer kaotiske tilstande i landet ved snemængder som vi havde i fredags og i dag.
Nå vi får se, mon ikke nok de finder ud af det, de hollændere ☺! Knus og en skøn aften til dig.

Tina - omme i London sagde ...

Ahemmm... kan I ikke lige feje sneen vaek foer torsdag... :( GULP!

Annette sagde ...

Jo, jeg skal prøve ☺. Jeg krydser fingre for at alt er væk inden torsdag. En rigtig god dag til dig.