onsdag den 13. juni 2012

Skal, skal ikke……

Skabet har stået i et hjørne i kælderen i lige så lang tid, som vi har boet her.

Hvor gammel skabet egentlig er, ved jeg ikke. Jeg kan huske, da jeg var barn da var skabet fyldt med små rum og blev brugt til at opbevare de kuponer, der skulle udfyldes, når der blev ringet udenbys på telefoncentralen, som min mor bestyrede. Siden telefoncentralen blev nedlagt i 1969, har skabet haft flere funktioner, bl.a. på gæstetoiletter og jeg mener at kunne huske, at det også har været brugt til opbevaring af søm og skruer i en periode.

Pludselig kom ideen, skabet skulle males hvidt og på lågen skulle der i det ene hjørne males en rød blomst direkte lånt fra Mega mussel stellet. Det skulle hænge i køkkenet og bruges til krydderier!

Så langt, så godt, jeg fik skabet slebet ned, jeg nåede at tælle op til 5 forskellige farver undervejs.

Kast

Da jeg var klar med den hvide maling, hængte Frank skabet op i køkkenet. Vi skulle have gæster, derfor skulle det op og jeg kunne afprøve min kreativitet udi røde blomster på et senere tidspunkt. Men efter at have nu at have kigget på skabet i et par uger, er jeg blevet meget i tvivl om den røde blomst egentlig skal males ☺. Måske skal det i stedet være rødt indvendigt?

Kast1

Gad vide, hvad i alverden jeg ellers skal bruge den indkøbte røde maling til?

Her i foråret havde Albert Heijn en aktie, hvor man for hver 15 € man havde købt for i en af filialerne, fik en miniature til at lege købmandsforretning med. Et par gange fik jeg plastfrugter, dem var jeg ikke så vild med. Men det lykkedes til sidst at få noget andet, at det så blev 2 ens marmelade”glas”, der har en højde af 4 cm, er helt fint ☺.

Marmelade

18 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Dejligt skab Annette, jeg mener ikke at det gør noget der kommer en rød blomst på.
God Torsdag.

Inge sagde ...

Sikke et skønt skab, med minder i.. :-)
Er spændt på hvad du beslutter dig for, med hensyn til at male mere på eller i det.
Knus og god dag hos dig Annette.

Bettys blog sagde ...

Hvor er det et fint skab. Og en dejlig historie om en svunden tid.
Jeg synes nu vældig godt om, at det bare er hvidt. ;-)
Hvis du maler blomsten på, kan du jo male den over igen, hvis du fortryder.
Spændende, hvad du vælger. ;-)

Fruen i Midten sagde ...

Kan godt forstå dine betænkeligheder, for skabet er da rigtig pænt bare hvidt. Meeen en flot rød mega-mussel blomst vil da også se godt ud. Og sommetider er det den slags små ekstra finurligheder, der lige giver prikken over i'et ;-)

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Hyggeligt med et gammelt skab 'hjemmefra'!
Jeg tror bestemt du vil blive glad for en rød megamusel! Og som en af dine andre læsere siger: du kan jo bare male den over igen hvis du bliver træt af den. God idé at den skal være rød og ikke blå...
Jeg er spændt på at høre om dit valg.

Salix sagde ...

Dejligt for dig, at du har fået skabet på plads, så du kan nyde det og minderne, som du forbinder det med, dagligt.
Når nu snakken er om blomster: hvor er rosen på din blog dog smuk.
Lene

Stegemüller sagde ...

Hvor er det et dejligt skab med minder i.

Mia Folkmann sagde ...

Hvor er det et fint skab; det er godt når gamle ting kommer til deres ret igen... ;-)

Sådan nogle små miniature ting er jeg så vild med, så det er vist godt, at det ikke er her, man får dem med i købet. Jeg ville sikkert handle ekstra meget ind... ;-)

Tina Liel sagde ...

Sikke en dejlig historie skabet har og dejligt at det er kommet i brug igen. Endnu mere dejligt er det at prøverne har vist at du ikke har fået varige skader efter det halve år med forhøjet blodsukker♥ Og så håber jeg jo at Holland vinder imorgen både for æren og så for st hjælpe Danmark ;-) Knus søde!

Annette sagde ...

Michael, tak for din kommentar ☺. En rigtig god søndag aften til dig.

Annette sagde ...

Inge, beslutningen er endnu ikke taget, sådanne bagateller tager tid ☺ ☺. Knus og en dejlig søndag aften til dig.

Annette sagde ...

Betty, ja, hvor er det godt, at vi har mulighed for at gemme ting fra svundne tider ☺. En rigtig dejlig søndag aften til dig.

Annette sagde ...

Fruen i Midten, nu er teori jo et og praksis noget andet, så måske mussel blomsten ikke bliver helt så flot, som jeg gerne vil ☺ ☺.

Annette sagde ...

Mai-Britt, nu er jeg så heldig, at vi får besøg fra Danmark i den kommende uge og så bliver der ikke tid til at male ☺ ☺. Du skal nok høre nærmere ☺.

Annette sagde ...

Lene, tak skal du have, jeg er også glad for, at skabet er blevet gemt, selv om det undervejs sikkert har været på vej ud.
Rosen var en af de utroligt mange smukke blomster, som var i det sydfranske paradis.

Annette sagde ...

Stegemuller, tak skal du have.

Annette sagde ...

Mia, ja det kan jeg også godt lide.

Jeg plejer at handle dagligvarer i flere forskellige forretninger, men præcis den tid, hvor der blev udleveret miniaturer, handlede jeg udelukkende hos Albert Hein ☺. Men det blev desværre kun til plastfrugter og så disse 2 ☺.

Annette sagde ...

Tina, jeg næsten dansede ud fra sygehuset, da jeg havde fået beskeden.

Det er lidt spændende med den fodboldkamp. En stor del af hollænderne er stadig sikre på sejren og en lille del af nationen er vist nok også sikre på, at de vinder mesterskabet, vi får se ☺.
Knus og en skøn aften til dig.