tirsdag den 25. maj 2010

Situationsrapport.....

Indrømmet, bloggen bliver svigtet i disse dage. Men jeg vender stærkt tilbage.....

Det hele begyndte med 2 bærbare og disse skønne farver, som ses meget i belgiske boligblade. Jeg har altid synes, at farverne er dejligt varme og smukke; til alt held viste det sig, at husherren var af samme mening.

Undervejs i processen har der set sådan ud hos os....

Midt i al roderiet er det endda lykkedes mig, at få bagt nogle brød og en Drømmekage fra Brovst til fryseren, i tilfælde af uventede gæster.

Vi har skam også nået at:
  • være på storindkøb i Turnhout (Belgien).
  • spise en dejlig frokost på vor favoritrestaurant i Oud Turnhout.
  • bestille bord til Søndagsbrunch på samme restaurant - til kommende søndag.
  • været ude at spise sammen med vore hollandske børn og deres kærester.

Jeg har nået at få malet cirka halvdelen af de 2 rum det drejer sig om, at flytte et sted mellem 400 - 600 bøger og mapper fra et rum til et andet samt at få dem støvsuget ☺.

Jeg har skam også forsøgt at gå murerne i bedene ☺.
Stukværket i det ene værelse havde en bule, men da bulen var bag gardinet, er det lykkedes os næsten at ignorere den i de knap 5 år, vi har boet her. Men jeg besluttede mig for, at nu skulle det være slut, stukværk og korrelpleister blev banket af og med mine bedste evner indenfor murerfaget er hullet blevet repareret, har tørret i et par dage og er nu parat til at blive malet ☺

Nå, det går ikke an at blive siddende, jeg må videre med malerrulle, Ajax osv.
Jeg vender stærkt tilbage, når engang jeg er klar med projektet ☺
Hav en dejlig dag derude i blogland.

18 kommentarer:

Lotte Glensnov sagde ...

Hej Annette!
Hvor er du flittig :0) Det ser knaldhamrende godt ud - so far :0)
Dejlig varm farve I har valgt!
Glæder mig til at se resten.
Stort knus og kram herfra

Annettes space sagde ...

Annette, du er vist eet af de flittigste mennesker jeg næsten kender ;)
Farven er utroligt flot og en super baggrund for bøgerne.
Hvor flot at du sådan tør kaste dig ud i reperation af stuk, det skulle være ganske vanskeligt....

Fortsat rigtig god arbejdslyst.

Kisser sagde ...

Der er jo tid til det hele alligevel.
Alt skal jo ikke gå op i malerrulle og rep af vægge.
Det ser knald godt ud. Flot farve.
Fortsat god arbejdslyst.
Knus

Salix sagde ...

Annette, du er ikke bare super-energisk men også meget modig. Reparere stuk samt udskifte dine lyse vægge med så mørk en farve.
Smukt bliver det.
Drømmekage fra Brovst??
Lene

Madame sagde ...

Hvor er du dog flittigt, Annette, og mure kan du også - det er flot:-)

Rigtig god arbejdslyst, varme klem!

Rosemary and thyme sagde ...

Som du maler du også.
Vi har et prosjekt gående på hytten, som tar all fritid.
Det er en herlig farge du har funnet.
Lykke til videre.
Klem Tove

Ellen sagde ...

Velkommen i blogsvigterklubben - omend vi svigter af forskellige årsager.
Jeg kan blive helt forpustet af al din energi... kan du ikke sende lidt af den op til mig?
God arbejdslyst - jeg glæder mig til at se og høre mere om dine anstrengelser - det tegner rigtig godt indtil videre :-)

Bettys blog sagde ...

At du kan male, viste vi godt! Men at du også kan mure....der overraskede du godt nok.
Det bliver helt sikkert rigtig flot og dejligt.

Lone sagde ...

Det ser godt ud, Annette :-)

Annette sagde ...

Lotte, tak skal du ha´ ☺.
Der skal nok komme nogle flere billeder.
Vi sad i aftes og så en pragtfuld udsendelse over tysk fjernsyn fra din del af Danmark, det var bare så dejligt og der var mange skønne gensyn ☺.
Et stort knus og en skøn dag til dig.

Annette sagde ...

Annette, nu smigrer du ☺.
Tak for dine ord om farvevalget, vi kan også vældig godt lide den.
En rigtig dejlig dag til dig.

Annette sagde ...

Kisser, tusinde tak skal du have.
Du kan tro, at jeg også har brugt megen tid på at studere alle de ting som pludselig er dukket frem og som man egentlig havde glemt ☺.
Også et stort knus til dig og Black.

Annette sagde ...

Lene, tusinde tak for dine smukke ord.
Jeg tror, at du kender Drømmekagen fra Brovst? Jeg kan huske, da jeg var barn for uendeligt mange år siden, da var den det helt store hit. Egentlig havde jeg helt glemt den, men da jeg så den rundt omkring på forskellige blogge blev enig med mig selv om, at de hollandske smagsløg skulle udsættes for den. Skal jeg sende dig opskriften?

Annette sagde ...

Madame, tusinde tak.
Mit mureprojekt hænger stadig på væggen, utroligt ☺.
En rigtig dejlig dag til dig og et stort knus.

Annette sagde ...

Tove, jeg glæder mig til at du måske viser et billede eller 2 af jeres projekt fra hytten. Jeg håber, at I også har mulighed for at nyde det, når I er i de skønne omgivelser.
Også held og lykke til jer med projektet.
Knus.

Annette sagde ...

Ellen, og jeg glæder mig meget til at læse om din tur til England og hvad du har bedrevet siden da.
Nu smigrer du mig, det går altså ikke så stærkt med alle mine projekter, ind i mellem kommer der en bemærkning fra husherren, om ikke snart vi skal til at have det normalt igen ☺.
Tusinde tak og jo, der skal nok komme flere billeder, når jeg er helt færdig ☺

Annette sagde ...

Betty, mure det er nok et meget stort ord. Jeg er overbevist om, at en murer ville græmmes, hvis han så mit klatværk, men på den anden side set, det holder endnu ☺.
Tak skal du have.

Annette sagde ...

Lone, tak skal du have ☺