mandag den 4. januar 2010

Fristelse.....

Dagen før nytårsaften modstod jeg en gigantisk stor fristelse og den har faktisk puslet i mine tanker jævnligt siden da.

I nærheden af hvor vi bor, findes et enormt havecenter og hvert år i november/december måned forvandles centret til en stor juleudstilling. Hele centret inddeles i forskellige rum og indrettes smagfuldt med julepynt opdelt efter farvekategori. Deres indkøber kan et eller andet specielt, for der findes et utal af ting som man ikke finder andre steder og det hele er så utrolig flot og indbydende.
Dagen før nytårsaften var jeg sammen med min nabo i havecentret for at købe værtindegave til nytårsaftens værtspar og alt julepyntet var nedsat til 50 %! Det var en hård, hård kamp at holde plastikkortet i tegnebogen, jeg var så fristet at jeg med lethed kunne have fyldt en middelstor lastvogn med julepynt ☺

Men lige nu, hvor jeg næsten er klar med nedpakning af julepynt, så er jeg faktisk utrolig godt tilfreds med mig fordi jeg intet købte overhovedet. Det er faktisk ikke julepynt vi mangler og slet ikke når det skal pakkes ned ☺

18 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Åha, jeg havde ikke kunne stå imod! Jeg har bar en svaghed for alt der glimter og er lidt fint..
Det ser utroligt flot ud, der kunne man sikkert have brugt rigtig lang tid..

Conny sagde ...

Kære Annette
Det er svært stå imod,med de priser.Det samme sker også her, men jeg forsøger stå imod og det lykkes gerne.

Bettys blog sagde ...

Åh, hvor er det fristende nu, da forretningerne sælger ud af julepynt. Jeg har stået med flere ting i hænderne, men endt med at lægge det tilbage, så jeg kan godt forstå, du er tilfreds med dig selv. Sådan her jeg det også - der skal jo være plads til det de næste 11 måneder. ;-)

May Anna sagde ...

Flot ser butikkerne ud, og billigt er det også blevet,men jeg synes, at den julepynt, som du er ved at pakke ned, har meget mere "sjæl". Flot klaret, at du modstod fristensen.
Jeg har så meget julepynt, der er købt gennem mange år, men pladsen er også blevet noget mindre, så det er kun lidt, der er fremme. Dog vil jeg gerne have en enkelt Trip Trap nisse.

Irene sagde ...

Den ser skøn ud - den butik:-) Kan godt forstå du følte dig fristet.

Lene sagde ...

Nu har du jo også været ude og spendere med det smukkeste ur, det vil pynte hele året rundt :-)

Anonym sagde ...

Puha - sikke en karakterstyrke :-)
Jeg ville helt sikkert ikke have kunnet modstå fristelserne.
Men meget af mit gamle julepynt trænger også til udskiftning. Ahem...
Et butiksdisplay som det, du viser her, kan friste enhver, tror jeg.
Bortset fra det har jeg flere gange købt f.eks. julelys og -servietter til praktisk taget no money. Det har jeg det helt fint med.

Lone sagde ...

Da har jeg det lige modsat, Annette.
Jeg går fuldstændig i baglås, når jeg ser så mange fine sager på én gang. Så bliver det pludselig til junk i mine øjne.
Jeg besøgte engang en Jette Frölich juleudstiling, hvor jeg - efter nogle få meter inde i udstillingen - syntes at det hele lignede hinanden og ikke havde lyst til at se resten.
Jeg har også set et stort herværende supermarked kassere i kassevis af
splinternyt julepynt i affaldscontainere mellem jul og nytår. Noget, som forbrugerne har betalt dyrt for i ugerne forinden.
Så jeg bliver ikke fristet, når jeg ser julepynt til salg :)
Mere fylder jo også, ja!

Annette sagde ...

MissMuffin, de kan bare et eller andet anderledes i det center. Foruden de har ting man ikke ser andre steder, så kan dekoratørerne også noget specielt. Og jeg kan fint finde på at glemme, at det måske ikke kommer til at se helt ligesådan ud når det kommer hjem ☺

Annette sagde ...

Ja Conny, på et eller andet tidspunkt når vi jo den alder, hvor fornuften får lov til at få overtaget ☺ Heldigvis, når det gælder at fylde huset med mere julepynt.

Annette sagde ...

Betty, du har fuldstændig ret. Vi har heller ikke den samme plads som tidligere til at opbevare det der ikke bruges til hverdag. Og der er jo vigtigere ting end lige præcis julepynt ☺

Annette sagde ...

Manna, prøv at kigge efter i de forretninger der normalt sælger Trip Trap nisser. Jeg ved fra min datters svigermor, at tidligere års nisser sælges ud til reduceret pris i løbet af året, hun køber dem og bruger dem altid som mandelgaver. Jeg har været heldig at få mandelen et år, hvor hun havde sørget for mandelgaven ☺. Jeg har aldrig selv besøgt Etly Klarborgs butik, men det siges at det er svært ikke at købe, når man er der ☺ ☺

Annette sagde ...

Irene, ja det var svært, men nu har jeg det fint med det ☺

Annette sagde ...

Lene, du er altså også så fornuftig ☺
Og du har fuldstændig ret ☺ ☺

Annette sagde ...

Ellen, ja lys og servietter de "skal" jo bruges hvert år, der er jeg også glad når det lykkes mig at gøre et kup rent prismæssigt. Normalt køber jeg lys og servietter i DK, hvor de er smukkere og for servietternes vedkommende også en del billigere. Man kender her ikke hånddryppede lys, hvor væggen får lov til at blive siddende mellem 2 lys og dem kan jeg godt lide at have hængende. Men hver gang turen tages frem og tilbage mellem DK og NL, foregår der som regel en livlig import/eksport af alle disse "nødvendige" ting ☺

Annette sagde ...

Lone, jeg kan godt følge dig i hvad du skriver. Jeg synes det er vidunderligt at se alle opstillingerne og ved første øjekast, så vil jeg have det næsten altsammen. Men ved nærmere eftertanke, så ved jeg egentlig slet ikke hvad jeg skal købe og ender med at gå uden at have købt noget.
Og ja, du har så uendelig ret i, at der jo også skal være plads til det altsammen og hvis man som jeg tilhører kategorien af "gemmere", så er der i forvejen ikke alt for megen plads at gøre godt med ☺

Unknown sagde ...

Har det desværre lidt ligesom Lone - føler mig kvalt - men det er jo dumt, for man kan gøre sig nogle superflotte billige fund.

Kan ikke få lov til at skrive under med min blogside, så det må blive den gamle, som er over et år siden, den blev lukket ;o)

Madame sagde ...

Sikke en Aladdins hule, Annette - uha, jeg ville have haft svært ved at gå tomhændet ud igen :-) Men det er jo et pladsspørgsmål, hvor meget julepynt man kan opbevare. Vi har kun meget lidt julepynt, efter at vi flyttede til 80 kvm. for 12 år siden.

Ha' en dejlig tirsdag!