søndag den 3. april 2011

Omrokering…..

Weekenden har stået på hårdt arbejde og utrolig kaos, hvis nogen skulle finde på at spørge husbond (der sad på en stol og fortvivlet kiggede på alt rodet). Jeg mener nu ikke, at det var så slemt, men indrømmer da gerne, at vi har mange bøger, der alle lige skulle flyttes ☺.

Boeken1

Planen er, at der skal et nyt møbel i soveværelset, men før det kan komme til huse, skulle der lige forandres i gæsteværelset, hvor alle bøgerne har til huse. Men vi er allerede klar, bøgerne er tilbage i reolerne, hylder og billederne hænger igen på væggene. I morgen skal jeg lige have lukket et par huller og pletmalet. Hold da op for en effektiv weekend ☺.

Boeken3

22 kommentarer:

Lene sagde ...

Godt gået og man kan helt miste modet midtvejs i processen :-)

Anonym sagde ...

Det lyder hårdt! Jeg ville ønske at jeg var lige så god til den slags praktiske opgaver som dig. Jeg har et par huller på badeværelset som jeg skal have ordnet..... og de har efterhånden været der 1½ år! Men jeg når det nok... før eller senere, haha....

Pia sagde ...

Det er så dejligt, når projekterne bliver klaret. Vi har haft store arbejdsdag sidste weekend, og der venter os også et par stykker i den kommende tid.
Når det er overstået, er det dobbelt nydelse. Jeg kan gå forbi, eller sidde og nyde det utallige gange.

Ellen sagde ...

Glorien bliver højglanspoleret, når man har haft sådan en weekend, og man har det bare SÅ godt bagefter :-)
Vi har følelsen endnu hver gang vi kommer op til vores dejlige, 'nye' stue i Sverige - og køkkenet i DK... :-)

Inge sagde ...

Bøger er skønne.. undtagen lige når de skal flyttes.. :-) Godt gået med sådan en super effektiv weekend.. :-)

Lone sagde ...

Det er et kæmpearbejde at pille ud af reoler og sætte på plads igen. Der ligger bunker allevegne :-)
Det, der udmatter mig mest, når det sker her er, når de skal på plads igen, fordi man bliver kreativ med placeringen.
Det er flot, at I fik det klaret på en weekend :-)

Sikke en oplevelsesrig bryllupsrejse i havde i Brugge. Byen ser meget smuk ud. Det er utroligt, at bygningerne har holdt i århundreder, når man tager i betragtning, at de står i vand.

Du skriver, der er en Sukkernes Bro i Venedig.
Vi har en bro, som kaldes Sukkenes bro ved Carlsberg. Den går over jernbanen. Den siges at have fået øgenavnet pga. flere har begået selvmord derfra, hvorfor de har draget deres sidste suk inden springet. ....Nej, det er da for tragisk at skrive om.

Klem til dig :-)

Nille sagde ...

Jeg både hader og elsker at organisere bogreolerne; for det tager tid mens de flyder rundt omkring... det er svært nogle gange at bedømme, hvordan de skal stå og få plads nok, hvis man arbejder med et system... men det er den dybeste tilfredsstillelse, når de er på plads. Jeres reoler ser meget organiserede ud - tillykke med resultatet!

Annette sagde ...

Lene, tak skal du have. Ja, husbond så ikke helt samme udfordring i arbejdet ☺.

Annette sagde ...

Jens, jeg er helt sikker på, at ånden kommer over dig en dag og hullerne er lukkede i løbet af kort tid. Men jeg kender godt de der hængepartier, som man håber pludselig en dag har lavet sig selv ☺.

Annette sagde ...

Pia, ja man har det bare så godt, når det er overstået. Og hvis det drejer sig om at flytte bøger, så har jeg det sådan set også undervejs.
Men det er som om man hygger sig meget bedre, når man har været igennem de store ryk.
God arbejdslyst

Annette sagde ...

Ellen, ja det kan jeg godt forstå. I hvert fald jeg har meget mere ro i kroppen, når der ikke er arbejdsopgaver, som man godt ved, at man burde tage sig sammen til.
Jeg har ikke set billede af det færdige køkken, men stuen i den svenske idyl, er blevet noget så flot. Jeg forstår godt, at I pudser glorien efter det job.

Annette sagde ...

Inge, hvor har du dog ret ☺.

Annette sagde ...

Lone, du rammer lige præcis et af mine ømme punkter, når bøgerne skal retur igen.

Jeg har altid haft et eller andet underligt med, at bøgerne skulle passe sammen i højden. Men da jeg ved en fejltagelse kom til at købe den samme bog 2 gange med års mellemrum, tænkte jeg, at løsningen måtte være alfabetisk orden. Det kunne jeg slet ikke leve med, alle de forskellige højder. Derefter prøvede jeg at gruppere al ikke-skønlitteratur efter emne, men så var der ikke plads nok på nogle hylder og andre var næsten tomme. Ergo tilbage til højdeprincippet ☺. Efter sådanne 3 - 4 flytninger inden for kort tid, så har vi alt, alt for mange bøger ☺.

Jeg kendte ikke til Sukkenes bro ved Carlsberg, men som jeg vist har været inde på før, så er der utroligt mange ting i København og omegn, som jeg slet intet kender til og det til trods for jeg da har boet 49 år i Danmark ☺. Men hvor er det sørgeligt, når mennesker siger farvel til livet på den måde.
Klem tilbage til dig.

Annette sagde ...

Nille, du beskriver det på den helt rigtige måde, det er for mig også et had/kærlighedsforhold. Jeg elsker arbejdet, mens det står på, men rodet og alle de uanbringelige småting, som man ender med at stå tilbage med, de irriterer. I weekenden var jeg hård, utrolig hård og smed hele 2 bøger ud ☺.

Anonym sagde ...

Hahahaha - yes! Gid man vågnede en morgen og så var hullerne forsvundet! Jeg er glad for at du forstår..... :D :D :D

Salix sagde ...

Bøger er noget af det skønneste. Efter en dejlig læseoplevelse står de og ser smukke ud på hylder.
Når vi har haft behov for at "ommøblere" bøgerne, ender det altid med, at jeg føler mig så godt til pas bagefter, også fordi de nu alle er blevet støvet af samtidig.
Lene

Lotte Glensnov sagde ...

Jølle-Maren sagde jyden (mig) - sikke mange bøger! Sikker på, det ikke er billeder af Hollands Hovedbibliotek ? (*griner*)

Annette sagde ...

Altså søde Lotte, godtnok ser jeg underlige ting hernede, men jeg er altså helt sikker på, at de ikke har Asterix bøger til at stå ved siden af bogen om "Århundredets krig" ☺ ☺ ☺. Og Nørresundbys historie fra 1701 - 1850 i Holland????? Jeg når ikke rundt i aften, men jeg håber, at du har det bragende godt og snart er parat til at erobre verden igen ☺ ☺ ☺.
Knus hernede søndenfra.

Tina - omme i London sagde ...

Her bliver der ogsaa flyttet og byttet paa alt muligt, for naar vi engang saetter vores hus til salg og koeber et andet, saa bliver der ikke lige saa meget plads til vores skrammel, saa en omrokering her i huset er lig med omrokering fra mit hus til genbrug!

Annette sagde ...

Tina, den kender jeg godt ☺.
Min tidligere mand og jeg boede 20 år i samme hus og du godeste hvor genstande, der aldrig blev brugt, hobede sig op. Men i løbet af de sidste 14 år er jeg flyttet 5 gange og der er blevet ryddet op til den store guldmedalje før hver flytning (lidt for meget endda, kan jeg godt ind i mellem tænke ☺). Rigtig god arbejdslyst.

Bettys blog sagde ...

Hvor har I været flittige, Annette. Oprydning i bøger tager altid lang tid for mig, fordi jeg sidder i "falder i" det ene og det andet. ;-)

Madame sagde ...

Det er imponerende arbejde, I har gjort, Annette - jeg hader den slags, men vi måtte flytte alle vores bogreoler for et par år siden, fordi vi fik et indbygget væg-til-væg skab. Så opdager man pludselig, hvad man har :-)
Klem og ha' en dejlig uge!