mandag den 7. maj 2012

Loppemarked…..

Jeg spurgte lidt forsigtigt i går morges, da vi spiste morgenmad, for jeg ved det jo godt, husbond hader loppemarkeder! Men han sagde ok…. Jubiiiih!

Gad vide, om han sagde ja, fordi han fik mulighed for at køre en tur på den nye cykel, der endelig kom i hus lørdag, efter næsten 4 ugers ventetid. Nå pyt, af sted kom vi….

Vlooienmarkt Gilze Rijen1

Du godeste, hvor var der meget ragelse, men ind imellem også fine ting ☺.

Vlooienmarkt Gilze Rijen2

Jeg så nogle tallerkener med mørkeblå blomsterkant, som jeg godt kunne tænke mig, men damen var hverken til at hugge eller stikke i, hun ville have 17.50 € for 6 tallerkener og det ville jeg ikke give!

Vlooienmarkt Gilze Rijen3

Vi cyklede tomhændede hjem og spiste rester fra dagen i forvejen sammen med naboerne ☺.

12 kommentarer:

Inge sagde ...

Vores svigerdatter har lært mig at elske loppemarkeder, jeg har fundet mange gode og brugbare ting.
Knus og god aften til dig

Jønne sagde ...

Vi er da også tit på loppemarked rundt omkring og finder for det meste nogle gode ting til ingen penge - næsten. Sidst vi var afsted var vi i Brugtvare Terminalen i Viby ved Århus. Det er et permanent loppemarked i en kæmpestor lagerhal. Det er pæne og rene ting de har men efter min mening for meget porcelæn og nipsting og for lidt mænd gider kigge på. Jeg tror kun vi havde 6 snapsglas med hjem hvorimod min kones søster nærmest fyldte bagagerummet med alt muligt.
Jeg fandt lige en anden blogger der har beskrevet stedet ganske godt.

http://ladekjaer-krea.blogspot.com/2012/02/brugtvare-terminalen.html

Hav det godt derude

Lone sagde ...

Hihi - ja der er virkelig meget ragelse på loppemarkederne - især køkkenservice. Det er morsomt at se, at lopperne forsøger at sælge fx sennepsglas (dem, som senneppen er i, når man køber det). Men der må jo være penge i skidtet :-)

Nu er du også blevet bonusbedste til en kær lille størrelse foruden vovsen, som du også har i perioder. Det er dejligt, vi kan være behjælpelige her og der. Jeg har også gået nogle ture med barnevogn for at aflaste vores unge par i familien. Nu er jeg inviteret til bedsteforældredag i vuggestuen.

Åh, hvor må det være et dejligt syn at køre gennem Holland i denne tid, hvor tulipanmarkerne blomstrer.

Det er glædeligt at høre, at din diabetes er under kontrol. Det må være svært for en aktiv person som dig, at skulle vænne sig til at gøre tingene i et adstadigt tempo.

Jeg er spændt på at høre, hvordan det gik med gæstebudet :-)

Rejen sagde ...

Nogle gange er det utroligt hvad folk kan finde på at sælge, nogle ting ville jeg nok have valgt at smide ud...Men det er nu meget hyggeligt at gå rundt og kigge..En god dag til dig..;-D

Ellen sagde ...

Årh, synd for dig - min John holder endnu mere af loppemarkeder, end jeg gør - hvilket ikke er så lidt :-)
Jeg tror ikke, jeg ville kunne præstere at komme tomhændet hjem fra et loppemarked, og du kunne altså godt have købt de herlige og flotte, store sommerhus-blomsterkopper (som jeg tror det er) med kande til mig - så ville jeg komme og hente dem engang :-)

Annette sagde ...

Inge, jeg er sikker på, at jeg også ville kunne finde guldkorn imellem alle herlighederne. Men så kigger Frank på mig og siger, hvor er det lige, at du vil stille det? Og så holder det ligesom lidt op ☺.
Knus og en dejlig aften til dig.

Annette sagde ...

Jønne, hvor er du og Frank enige om mange ting ☺. Der er skam heller ikke noget i vejen med at kigge, når det drejer sig om at lede efter Tekno biler eller den slags, men når vi nærmer os en bod med glas og porcelæn, så får han et meget, meget træt udtryk i ansigtet ☺ ☺ ☺.
Den ser nu spændende ud den Brugtvare Terminal, der kunne jeg sagtens få en dags tid til at gå, det er jeg helt sikker på.
En rigtig god aften til dig.

Annette sagde ...

Lone, ja er det ikke utroligt! Sennepsglas, jo dem så vi en del af og marmeladeglassene fra Bonné Maman (dem med de rød/hvide ternede låg) blev solgt som franske glas!

Nej, hvor er det hyggeligt, at du skal til bedsteforældredag i vuggestuen, rigtig god fornøjelse. Jeg har en enkelt gang været så heldig, at vi har været i Danmark mens der var bedsteforældredag i børnehaven, mens Karoline gik der og hvor jeg dog nød det ☺.

Gæstebuddet gik rigtig godt, men jeg havde jo heller ikke pillet ved rækkefølgen af traktementet. Fruen bad endda om opskrifter og så kan det jo næsten ikke blive bedre.
En skøn aften til dig.

Annette sagde ...

Annemarie, du skriver præcis det jeg tænker, hvordan kan folk få sig til at sætte det til salg. Men på den anden side, det er nok som Lone skriver, fordi der er penge i skidtet ☺.
Det er også sjovt, at se hvad folk slæber afsted med, det skete et par gange, at jeg tænkte, hvorfor søren så jeg ikke den først ☺.
En rigtig god aften til dig.

Annette sagde ...

Ellen, jeg lover dig, at jeg skal holde øje med de kopper og kanden næste gang jeg tager på loppemarked, det kan jo være at de ikke er nået at blive solgt.

En eller anden hernede sagde for nylig, at loppemarkeder drejer sig om at flytte ting fra det ene pulterkammer/loft til det andet ☺ ☺. Og så er det jo ikke helt umuligt, at kopperne/kanden dukker op igen. En rigtig god aften til jer.

Fruen i Midten sagde ...

Hmm, jeg har et lidt ambivalent forhold til loppemarkeder. Synes altid, de er meget tiltrækkende. Men det er altså også meget, megt tit, at jeg bliver skuffet og ikke finder andet end ragelse. Men måske er jeg bare ikke god nok til at spotte de gode ting?

Annette sagde ...

Fruen i midten, jeg tror du har ramt hvad der også er mit problem.

Jeg vil vildt gerne på loppemarked og jeg gør mig forestillinger om alt det der skal bringes til huse. Men når jeg så er der, så kan jeg ikke finde det jeg gerne vil have, det er for dyrt.

Men det er nok fint nok, for husbond siger altid, når jeg endelig ser noget, som jeg næsten ikke kan undvære "Hvor vil du stille det?". En skøn aften til dig.