mandag den 13. maj 2013

80 år og still going strong!

Margueritter

Søndag aften vi inviterede til 80 års fødselsdag, det var en rigtig dejlig fest med god mad og skønt selskab. Aftenens midtpunkt var min mands tante, en dejlig dame, der stadig er fyldt med energi. Sammen med sin mand, der netop er fyldt 83, har hun en fuldtegnet agenda, der ville kunne tage pippet fra mange yngre. Hvor er det dejligt at se og hvor var vi glade for, at vi måtte være med til at fejre dagen.

I mangel på billedmateriale fra festen (der var ikke plads til kameraet i selskabstasken) og min telefon tager elendige billeder, så må det blive lidt lokal kunst fra en cykeltur.

14 kommentarer:

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Sikken da noget sjovt kunst, det kan man da kigge på længe. Af en eller anden grund får det mig til, at tænke på dinosaurer.
Dejligt med friske mennesker der ikke lader sig gå på af t højt tal på fødselsattesten!

Henny Stewart sagde ...

Det var da et humoristisk indslag, de palmer!

Rart med ældre mennesker, der stadig har et godt liv. Man hører lidt for ofte om det modsatte.

Inge sagde ...

Jeg er begejstret både for die flotte palmer og for mennesker som ikke opfatter alder som en begrænsning.. :-)
Knus og god dag hos dig.

Mia Folkmann sagde ...

Jeg elsker også, at ældre mennesker har livslyst og livsglæde. Det håber jeg også selv, at jeg vil have til den tid. :-)

Det er da flot kunst, synes jeg...

Fruen i Midten sagde ...

Sikke nogle skægge palmer :-) Gamle mennesker fulde af krudt er en fornøjelse!

Annette sagde ...

Mai-Britt, dinosaurer, det har jeg ikke tænkt på tidligere, men jo mere jeg kigger på dem, så ser jeg det.
I begyndelsen troede jeg, at det skulle forestille palmer, men jeg er blevet korrigeret, det er altså margueritter???? Nå, ja der er jo noget der hedder kunstnerisk frihed ☺ ☺

Annette sagde ...

Henny, ja desværre er det som oftest det modsatte man hører om.
Jo, jo den kunstneriske frihed er stor ☺ ☺.

Annette sagde ...

Inge, vi er helt enige. Da jeg så palmerne/margueritterne første gang, kunne jeg ikke helt se skønheden i dem, men efterhånden synes jeg faktisk de er ret søde.
Knus og en god aften til dig.

Annette sagde ...

Mia, åh ja må jeg bare have lige så meget energi og livsglæde som Franks tante og onkel, når jeg når deres alder, så vil jeg være glad.

Som jeg skrev til Inge, så havde jeg det lidt svært med margueritterne i begyndelsen, men efterhånden så synes jeg faktisk ret godt om dem.

Annette sagde ...

Fruen i Midten, helt enig, det er en fornøjelse at være sammen med ældre der stadig har livsglæden, energien og humøret i behold.

Tina Liel sagde ...

Det er så livsbekræftende at være til sådan en fødslesdag når man ved hvor fuldt et live vedkommende lever og har levet. Har lige læst om Hulten kirke - hvor spændende. Elsker sådanne historier. Kan man virkelig n´bare sådan lukke og sælge en kirke? Knus♥

Ellen sagde ...

Herligt livsbekræftende :-)
Jeg har altså set de palmer før, synes jeg, men kan ikke huske hvor - måske har det været i tv ...
Kan vi ikke indgå et kompromis med kunstneren: det er palmer, der består af margueritter ;-)

Annette sagde ...

Tina, jeg har på fornemmelsen, at det kniber med tilhørere i kirkerne, det være sig både her og i Danmark. Og ja, måske er det bedre og lukke end at kirken skal stå og forfalde.
Vi er helt enige, det er dejligt livsbekræftende.
Knus til dig.

Annette sagde ...

Ellen, jeg tror nok jeg engang tidligere har haft palmerne på bloggen.
Som jeg har været inde på, så var jeg sikker på at det var palmer indtil jeg blev rettet (op til flere gange), det er margueritter ☺ ☺. Men pyt, de ligner altså palmer.
Fortsat skøn pinse til jer.