lørdag den 4. maj 2013

Håndvaske…..

Et toilet i et privat hjem i Holland, er ofte et lille bitte rum, hvor der ikke er plads til andet end lige de aktiviteter, som rummet nu engang er beregnet til. Til gengæld er det ofte udsmykket efter alle kunstens regler med alverdens forunderlige ting, en fødselsdagskalender findes så godt som altid, derudover kan man se souvenirs fra rejser, billeder, små platter med ordsprog osv. Det er umuligt at beskrive, det skal opleves.

Toilettet har enten ingen eller den yndigste lille håndvask. På de toiletter, hvor håndvasken forefindes, kan man let blive udsat for, at det er umuligt at dreje vandhanen pga. de altid forefindende souvenirs og andet tingel-tangel, der er placeret rundt på vasken.

Vort toilet indeholder også en af de små yndige håndvaske, dog uden souvenirs. Til gengæld er der en ung dame, der så snart hun øjner chancen, installerer sig i håndvasken for at tage en lur i fred og ro. Det koster lidt besvær at blive installeret, idet håndvasken ikke er groet i samme målestok som hende ☺.

Misse2Misse1

11 kommentarer:

folehave's univers sagde ...

Åh, ja jeg ser, at det ikke er helt let at få sig lagt til rette. Herligt at katten lige skal ligge der. Underligt. Katte er jo i almindelighed, ikke så glade for vand.

Stegemüller sagde ...

Det er sjovt, at du nævner det med fødselsdagskalenderen. Jeg kender en hollandsk kvinde, der er gift med en tysker og boende i Tysklan, og de har netop en fødselsdagskalender på toilettet. Jeg har egentlig altid undret mig over, hvad den laver der, nu kan jeg se at det er en tradition.

Det er skønne billeder af katten, der forsøger at finde sig til rette i håndvasken.

Ellen sagde ...

Fødselsdagskalender!? Det er dog de sjoveste skikke, der findes rundt omkring :-)
Man kan godt se, at det enten må være en meget lille håndvask eller en meget stor kat :-D

Annette sagde ...

Hahahaha hvor er hun skøn :-)

Rejen sagde ...

Mærkeligt at man hænger en fødselsdagskalender på toilettet, kan måske være for at man kan sidde og memorere så ingen fødselsdage bliver glemt. Herlige billeder af katten, de er lidt skøre de dyr. :-D

Lene sagde ...

Og min første tanke viser bare at jeg ikke er en katteelsker ;-) Jeg tænkte adrr, få den kat op af vasken :-)Men samtidig kunne jeg ikke lade være med at grine over katten, som har glemt, at den er vokset. Lidt lige som når vores hunde prøvede at kravle op på skødet af gemalen, selvom de nærmest var ved at vælte ham og stolen omkuld :-)

Fødselsdagskalender på toilettet, ja hvorfor ikke, så har man da noget at få tiden til at gå med ;-)

Unknown sagde ...

Heldigvis kan katte jo bedst lide at ligge der hvor der er "for lidt plads" - ellers havde du da vist været nødt til at sætte en større vask op på toilettet, for frøkenen ser da godt nok ud til at hygge sig.

Knus fra Lønstrup.

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Åh ja, der er ALT muligt ragelse m.m. på de små wc'er i Holland. Det tog mig 4 år før jeg overgav mig til at hænge en kalender op derude.
Den kat altså! Hvor er det dog bare sødt og morsomt!! :-D

Lone sagde ...

Sikke nogle herlige billeder, utrolig den ikke falder ned :o)

Sjovt at høre om andre landes traditioner.

Annette sagde ...
Denne kommentar er fjernet af forfatteren.
Annette sagde ...

Kære alle I søde mennesker, tusinde tak for kommentarerne.

Ja, den fødselsdagskalender, den er speciel. Som Mai-Britt er inde på, så tog det også mig en del år før jeg overgav mig og vi har nu en fødselsdagskalender hængende på toilettet. Jeg tror nok filosofien bag den er, at den hænger på et sted, hvor man som regel har god tid til at studere kommende fødselsdage ☺.

Misse, ja den kære kat. Hvor var der dog mange ting, som man ikke lige tænkte over, før den kom i huset. I dag har den for anden gang gravet blomsterjorden op af en blomst! Sjovt nok, så kan de fleste af blomsterne få lov til at blive stående uden den så meget som værdiger dem et blik, men den har et par favoritter, hvor der helst skal graves op til flere gange dagligt. Lige nu er jeg i gang med at brygge kaffe, idet kaffegrums ovenpå jorden siges at kunne holde katte væk. Vi får se.
En god dag til jer derude i Blogland.