fredag den 17. juli 2009

Dansk besøg, blade og blog.

Det er dejligt at få gæster, rigtig dejligt at familie, venner og bekendte vil køre helt herned til det sydlige Holland for at besøge os.

Når gæsterne tager danske blade med, så bliver jeg overlykkelig og det er faktisk ligegyldigt hvor nye/gamle bladene er og hvilken slags, bare de er danske. Denne gang fik jeg Femina, Søndags BT (det hedder vist kun Søndag nu om dage), IN samt et katalog fra Illums bolighus :-) og jeg forsøger ikke at sluge dem med det samme, men gemme dem og læse lidt ad gangen.

Det gør det ekstra sjovt, at der i det modtagne Femina er en artikel om Liselottes blog "Slagt en hellig ko", da det var den første blog jeg læste.

At jeg i det hele taget fandt Liselottes blog skyldes en tilfældighed og er en længere historie.

Tidligere købte jeg altid armbånd hos "Gavlhuset" som lå i Algade i Aalborg og på et tidspunkt for nogle år siden spurgte min datter hvad jeg ønskede mig i enten fødselsdags- eller julegave. Jeg mente tiden måtte være inde til at få et nyt armbånd og da jeg fremsatte ønsket sagde hun at hvis hun købte et armbånd til mig, så blev det måske en anden stil end den sædvanlige, da Gavlhuset var ved at blive revet ned.

Jeg fik et smukt armbånd i gave, men siden har jeg forsøgt at finde ud af hvem der egentlig var leverandør af smykker til Gavlhuset og på et tidspunkt stiftede jeg ad den vej bekendtskab med Liselottes blog idet hun havde omtalt Gavlhuset.

Da jeg flyttede herned kunne jeg kun finde spændende armbånd i Amsterdam, men nu findes de efterhånden rundt i hele Holland og jeg må indrømme, at samlingen er blevet udvidet med nogle stykker ud over dem der er på billedet.

Ingen kommentarer: