lørdag den 8. august 2009

Køleskab

Nu har vi pause efter at have ”slidt” hele formiddagen, det vil sige min indsats har mest begrænset sig til at kigge på og vaske af, det har været min mand har stået for føringen af værktøj.

Efter mange spekulationer er vi blevet enige om at investere i et nyt køleskab og det har affødt lidt værktøjsbrug fra gemalen. Da vi købte vor lejlighed var der næsten nyt indbygget køleskab og indbygget fryser, de står hver for sig og i bordhøjde. Vi blev enige om, at det kunne vi godt leve med da fryseren var samme størrelse som den vi havde tidligere, men køleskabet det har godt nok været på vej ud af vinduet adskillige gange i løbet af de knap 4 år vi har boet her.

Jeg ved ikke hvem der har opfundet det køleskab, men han/hun har ikke været særlig praktisk anlagt, da man kun kan komme til de 2 grøntsags skuffer nederst i køleskabet hvis man flytter alt på nederste hylde. I det daglige er det gået, men når vi har haft gæster har vi været nødt til at inddrage kælderen til opbevaring, da der er en smule køligere der.

Der er gået en del spekulationer forud for indkøbet (mest fra min side), skulle vi nu købe et køleskab i bordhøjde igen, eller skulle vi gå i gang med det helt store projekt for at få et højt køleskab eller kølefryseskab? Vi er egentlig ret godt tilfredse med vort køkken, det er praktisk og let at holde og hvis vi skulle have andet end køleskab i bordmodel, så skulle køkkenet indrettes helt anderledes og da man i sin tid ikke har lagt trægulv under køkkenøen, så skulle der også udvises stor kreativitet med hensyn til trægulvet, hvis da ikke det skulle skiftes i både stue og køkken.

Vi orkede bare ikke at skulle i gang med det projekt, som et nyt køkken og gulv unægtelig vil være, så derfor får vi på mandag nyt køleskab i bordhøjde, men denne gang med optimal udnyttelse af pladsen og jeg glæder mig forfærdentlig meget til det.

3 kommentarer:

Pernille på 1. sagde ...

Jeg kan godt følge dig i at det ville være et kæmpe projekt at skulle til at lave gulv og alt muligt om for et køleskab. Håber at det nye i får kan opfylde alle jeres behov. Jeg syntes aldrig at køleskabet er stort nok, jeg har så mange grøntsager og frugt og det fylder forfærdeligt meget.

Knus

Annette sagde ...

Du har fuldstændig ret i, at et køleskab aldrig kan blive stort nok og drømmen er også en anden størrelse end den vi har og får, meeeen alt det besvær som kommer forud for at drømmen kan komme til udførelse...nej, nej, nej. Så hellere løbe i kælderen af og til :-)
Knus og hav en god søndag.

Madame sagde ...

Jeg kan godt forstå du glæder dig, Annette - et køleskab er jo noget, vi bruger så utrolig meget, så det skal være praktisk indrettet.
Vi har to køleskabe, netop fordi det kræver ekstra opbevaringsplads, når man har gæster. Men vi har også et skur, det ene køleskab kan stå i :-)