fredag den 29. oktober 2010

Moral og mænd....

Vi prøver igen, det gik galt første gang, gad vide om det er på grund af emnevalget ☺.


I går, da jeg cyklede hjem fra Tilburg, fulgte en række tanker hinanden (hedder det ikke ide associationer), der var modvind, så der var vældig god tid til at tænke.


Det begyndte med Ellens indlæg "Moral er godt, dobbeltmoral er dobbelt så godt", derefter strøg tankerne videre til Achtseweg Zuid i Eindhoven, hvor jeg gennem 3 måneder dagligt cyklede til/fra toget, efter jeg var kørt sur i at bruge 4 - 5 timer dagligt i kø på motorvejen.


Hvad har Ellens indlæg så med en gade i Eindhoven at gøre?
Jo, langs den ene side af Achtseweg Zuid havde jeg lagt mærke til en betonmur, der var bygget lidt besynderligt, nærmest i zigzag, hvorved der 4 - 6 steder på muren, opstod et frit stykke "fortov" mellem mur og gade, foran dette stykke fortov var sat en metalvæg op med adgang fra begge ender (jeg har forgæves forsøgt at finde et billede af indretningen). Yderligere var der opsat store skilte forenden af gaden, der proklamerede, at gaden var ensrettet i aften- og de tidlige nattetimer??


Station Beukenlaan, der ligger på Achtsweg Zuid.
Jeg spekulere jævnligt på dette underlige fænomen, når jeg jullede forbi på Strida´en, indtil en dag jeg kom til at tale med en kollega om det. Det viste sig, at være en indretning, bygget og beregnet til Eindhovens prostituerede og deres kunder. Yderligere var der få meter fra betonmuren opført et større skur, hvor pigerne kunne vente på kunderne i varmen.
Pigerne er der, overalt i verden, det ved vi og der er et behov for den vare de sælger. Turisterne valfarter til de Wallen i Amsterdam, hvor "Red light district" ligger, til Zandpad i Utrecht, hvor pigerne arbejder fra husbåde osv. Jeg kender ikke årsagen til, at pigerne er samlet nær station Beukenlaan i Eindhoven, men uanset hvad, så synes jeg det er flot, at byen Eindhoven har lavet denne konstruktion i stedet for, at skulle arbejde fra et gadehjørne og at de og deres aktiviteter ikke gemmes væk. Aktiviteterne kan ikke genere, idet de industribygninger der findes på den anden side af gaden, har andre tilkørselsveje, ligeledes har stationen i samme gade.
Tankerne førte mig videre til en klumme fra gratisbladet Metro, som jeg hev ud i sidste uge. I første omgang skimmede jeg artiklen og tænkte, at det må være mangel på interessante emner, der har fået avisen til at trykke den. Artiklen blev ved med at pusle i hovedet på mig, ikke på grund af emnet, men jeg ville gerne vide baggrunden for, hvorfor den var skrevet.
Jeg har siden dag 1 i Holland, betragtet de hollandske kvinder som værende en del mere frigjorte end jeg tidligere har kendt (mellem os sagt, så har jeg ofte lidt ondt af de hollandske mænd), Metro læses dagligt af 1.952.000 læsere, hvilket gør, at forfatteren, klummeskriver Thom Arisman er temmelig sikker på, at få sit budskab ud til en stor menneskeskare. Er artiklen ment som en provokation, er der et gran af alvor i den eller er det hele bare for sjov?
Artiklen er oversat efter bedste evne og ved hjælp af Gyldendals den røde.
Kvinder, der vil ligne mænd.
Jeg har naturligvis ikke kunnet undgå, at ligge mærke til, at kvinder mere og mere vil ligne mænd. I deres væremåde, mener jeg. Først kunne jeg le af det. Jeg mener, en kvindelig kuglestøder og en kvinde på en gaffeltruck er sjovt. Men da kvinderne også begyndte at være utro, da måtte jeg synke en ekstra gang.
At være utro, det ved vi alle er et mandligt terræn, vi er lavet til at jage, det er kvinder ikke. Til de kvinder, der nu begynder at opponere, siger jeg simpelthen: Hvem har moder natur udstyret med en pistol? Nå? Præcis!
Gudskelov, var der en ting, vi mænd altid har kunnet og kvinder ikke, det er at have sex uden følelser. Vi mænd kan det. Vi mænd kan adskille nydelse og nydelse. Vi mænd kan have sex med en kvinde, vi ikke kan udstå. Det er en gave, vi er stolte af. Tro mig, det er ikke let at være sammen med en kvinde, som man afskyr. Det er slet ikke let, men vi mænd klarer det, flot endda. Det har jeg dyb respekt for. Kvinder kan gøre deres bedste for at efterligne os, men det lykkes ikke, for kvinder må altid føle noget for en mand, hvis de vil have sex med ham. I det mindste, det har jeg altid troet, Men jeg frygter, at det er fortid.
I sidste uge røbede en enlig veninde, at hun havde fået en ven. "Aha" udbrød jeg begejstret "du er forelsket". Hun så forbavset på mig. "Forelsket? Jeg? I det fjols? Absolut ikke. Vi har bare sex en gang imellem, det er det hele". Det forstod jeg slet ikke. "Men du føler vel noget for ham, det fjols" sagde jeg. "For du er da en kvinde". Veninden grinede. "Jeg føler absolut intet for ham. Han er god i sengen. Når vi er færdige, går jeg hjem til mig selv". Det fattede jeg naturligvis ikke, derfor sagde jeg: "Du går hjem til dig selv, fordi han ikke vil have, at du bliver for at sove?". Veninden løftede øjenbrynene: "Han vil, at jeg bliver at sove, men jeg vil ikke". Det var pokkers. Jeg frygter, at det kun er et spørgsmål om tid, før kvinderne også tisser op ad et træerne. En meget skadelig virkning. Især for træerne. Jeg råber regeringen Rutte op om at gøre noget ved dette med det samme. Det er mit politiske bidrag.







Og hvem er så denne Thom Arisman, der skriver ovenstående i sin klume. Han er freelance journalist, i 30´erne og single. Han har en umådelig populær klumme i det belgiske tidsskrift "Flair" (jeg kender det ikke), hvor han skriver om sit liv som single med alle de dertilhørende op- og nedture. Han siges, at være åbenhjertet, humoristisk og at have indsigt i den kvindelige psyke. Hans tredje bog blev udgivet i Oktober 2009.


Og så afsted ud og handle til gæstebud i morgen. Rigtig god weekend til jer alle.

9 kommentarer:

Inge sagde ...

Tak for et herligt morgengrin.. :-)
hav en dejlig weekend Annette og knus til dig.

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Ja, jeg tror ikke at jeg vil kunne fungere i noget, slet ikke følelsesmæssigt intimt, uden at have følelserne med inde over, helt bestemt ikke, men der er vi vel forskellige, men det er en godt spottet artikel Annette.
Varme klem fra Odense.

Annette sagde ...

Inge, du er velkommen. Dem har jeg mange af, altså morgengrin ☺ ☺.
En dejlig søndag eftermiddag til dig og et stort knus fra et regnfuldt Holland.

Annette sagde ...

Michael, jeg tror heller ikke, at der er forskel på mænd og kvinder i den retning.
Jeg fik først meget sent læst, at du havde været på Antvorskov kaserne, den kender jeg ikke så meget til. Men til gengæld kender jeg lidt til Sønderborg kaserne, da min tidligere mand i perioder var der meget.
Varme klem til dig fra et lidt trist Holland (altså kun sådan rent vejrmæssigt ☺)

Helga sagde ...

De vertaling is helaas slecht, maar ik ken het station, woon ook in Eindhoven.


Gr.Helga

Anonym sagde ...

Hi there i am kavin, its my first time to commenting anyplace, when i
read this paragraph i thought i could also create
comment due to this brilliant post.

Here is my blog post: home cleaning services

Anonym sagde ...

hello there and thank you for your information – I have definitely picked up something new from right here.
I did however expertise several technical issues using this web
site, since I experienced to reload the web site lots of times previous to I could
get it to load properly. I had been wondering if your web
hosting is OK? Not that I am complaining, but slow loading instances times
will sometimes affect your placement in google and can damage your
quality score if advertising and marketing with Adwords.
Well I'm adding this RSS to my e-mail and could look out for much more of your respective intriguing content. Ensure that you update this again soon.
hardwood floor refinishing

Also visit my weblog engineered hardwood floors

Anonym sagde ...

Pretty component of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to say
that I get in fact enjoyed account your weblog posts. Any way I will
be subscribing in your feeds or even I success you get right of
entry to consistently fast.

My homepage ... provillus hair loss treatments

Anonym sagde ...

You can definitely see your skills within the article you write.
The world hopes for more passionate writers like you who are not afraid to say how they believe.

All the time go after your heart.

My web blog: toe fungus treatment