søndag den 31. oktober 2010

Sikken en dejlig weekend.....

Jeg er ikke blevet færdig med at studere "Live writer", så nu må vi se, hvordan det kommer til at gå med linieskiftene i blogger. Men hvad jeg indtil nu har set af "Live Writer" lover godt.

Er det ikke bare vidunderligt, fredag aften kom husherren hjem med denne skønne buket i de danske nationalfarver. Hvor blev jeg dog glad og jeg føler mig temmlig forkælet ☺.

Og endnu en buket! I går havde vi besøg af Valter og Gre fra Amersfoort og da fik jeg denne skønne buket. Det er utroligt, 2 smukke buketter i stuen på en gang og der er ikke engang rund fødselsdag, men bare en ganske almindelig weekend.

Når Valter og Gre er på besøg, forsøger jeg altid at lave et eller andet, som Valter måske kan genkende fra sine år i Danmark eller fra besøg (han var hollænderdreng hos min morfar og mormor efter 2 verdenskrig). Nogle gange lykkes det, som sidste gang, da jeg havde lavet æblekage. Denne gang var det danske islæt citronfromage. Det hører ikke lige til blandt mine favoritter (måske jeg har fået for meget af det som barn ☺), men husherren elsker det og heldigvis gjorde gæsterne det samme. Og selvfølgelig skulle mormors gamle citronpresser også i brug, i stedet for den elektriske ☺.
For at gøre det hele perfekt, så har jeg lige haft en lang snak over Messenger med min lille familie i det nordjyske. Lille Kristian vokser sig stor og stærk, hold da op hvor han vokser og hans smukke storesøster er så stolt af ham.
Hvad kan man ønske sig mere af en weekend.

16 kommentarer:

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Gode mennesker skal forkæles Annette, citronfromage går rent ind herhjemme, og sikke dejlige buketter du kan pryde din stue med, det er rent højt humør, dejligt.
God Søndag og klem fra Odense.

Inge sagde ...

Du har helt sikkert fortjent alle blomsterne.. :-)
Håber du bliver glad for Writer, det bedste er at man kan sætte billedstørrelse og f.eks. vandmærke som standard, så er det sådan alle billeder du hiver ind i indlæget kommer til at se ud, og du kan bruge træk og slip.. ;-) direkte fra stifinderen og over i writeren.. det er så nemt.. Hvis du har brug for hjælp så sig til..
Hav en fortsat god søndag og knus til dig. :-)

Rejen sagde ...

Ih hvor dejligt med to flotte buketter og så uden nogen "særlig" anledning....Citronfromage er heller ikke lige min livret.....god søndag til dig.....

Salix sagde ...

Live writer, det lyder som noget jeg burde kigge nærmere på. Det som jeg har flest problemer med på blogspot er billedernes placering, og ifølge Inges ovennævnte kommentar er writer jo super til det.
Sådan en arvet glas citronpresser har jeg også, og den bliver ikke smidt ud, selv om der er gået et lille skår af tuden. Min er af grønt glas.
Lene
Lene

Ellen sagde ...

Live Writer er supergod; jeg tror du bliver glad for den.
Citronpresseren er ren nostalgi - min søster har stadig min mors gamle helt mage til din, og den fungerer perfekt. Og citronfromage er lækkert; jeg laver det bare aldrig.

Den artikel, du citerede fra: Jeg kan heller ikke finde ud af, om han skriver i sjov eller alvor, men jeg håber da, det er for sjov.
For hvis det er det, er det da meget sjovt ;-)

Anonym sagde ...

Hvor er han en sød og betænksom mand.
Det er også meget betænksomt af dig at sørge for citronfromage, selvom det ikke er din livret.
Det var spændende at læse om din uddannelsestid i forsvaret, Annette.
Jeg kender ikke Live Writer, men forhåbentlig dur den for dig.
Jeg bøvler stadig med at lægge billeder ind. Kan kun lægge et billede ind, hvorefter jeg må lukke og så lukke op igen på rediger for at lægge et nyt ind. Det er træls.

May Anna sagde ...

Hej Annette
Skønne blomsterbuketter du har fået. Og så i nationalfarver, din mand er god til at tænke på dig.
Jeg elsker citronfromage, men får det meget sjældent, da ingen ynder den dessert. Min citronpresser er også en gammel sag. Min mor havde en i brunt glas, men den røg ud, for brunt var jo ikke særlig smart.
Hvor er det pragtfulde indlæg, du har skrevet om dit soldaterliv. Jeg har også været ansat i samme ministerium, men har dog ikke været de strabadser igennem som dig, da jeg var civil ansat. I øvrigt et meget spændende job, som jeg godt kan savne i dag.
Den røde Pimpernel og Geels Kro er jeg også kommet meget på. Og var der ikke noget med enkebal på Damhuskroen om tirsdagen ?.
Ligesom Betty har jeg også fået problemer med at lægge billeder ind. Det er drøn irriterende med at lukke op og i, og redigerer flere gange. Overvejer også Live Writer - en gang med tiden

Annette sagde ...

Michael, hvor er du altså sød, tak skal du have. Jeg ved ikkke helt med citronfromage, det glider da ned, men tilhører ikke favoritterne. Min mor elskede alt, hvad der bare var skyggen af fløde i og fløde- samt citronfromage var ofte på søndagsmenuen ☺. Jeg tror, at jeg har fået for meget af det i sin tid.
Klem til dig.

Annette sagde ...

Søde Inge, tak skal du have ☺.
Indtil jeg overgik til Windows 7 husker jeg ikke, at jeg havde de store problemer, men siden da dukker der af og til nogle unoder frem og nu sidst bøvlet med linieskift. Jeg glæder mig til at arbejde med Writer og jeg ved jo hvor der sidder et par eksperter som kan hjælpe, hvis ikke det lykkes ☺.
Knus og en fortsat god arbejdsdag til dig.

Annette sagde ...

Annemarie, ja det er fuldstændig vildt og skøøøønt med de buketter.
Godt at se, at der er andre end mig, der ikke lige brænder for at få serveret citronfromage.
En rigtig god dag til dig.

Annette sagde ...

Lene, ja så vidt jeg kan læse mig frem til, så kommer vi meget nemmere om ved at skrive på bloggen, hvis vi overgår til writer. Lykkeligvis har jeg undgået problemer med billeder, men jeg kan se, at du bestemt ikke er alene om at have det problem.
Med hensyn til citronpresseren, så er det ikke så tit den er i brug, skal jeg presse flere stykker frugt, så synes jeg, at det er lettere med den elektriske. Jeg ved ikke om du har det på samme måde, men jeg kan så godt lide det tykke glas den er lavet af og tanken om, at mormor har brugt den igennem mange år, den gør også godt. Jeg har aldrig set dem i grønt, er den mon meget sjælden.
En god dag til dig.

Annette sagde ...

Ellen, ja det var egentlig dig der satte tankerækken, der endte med artiklen, i gang ☺.

Dansk citronfromage, ingen kan forstå hvad jeg mener, hvis jeg vil fortælle om det her, hvor det hedder bavois, det bliver ofte brugt i konditorkager. Jeg behøver vist ikke at skrive, at de heller ikke lige hører til min favorit ☺.

Tak for Writer anbefalingerne, jeg læser ind i mellem om den og den er downloaded.
En god dag til dig.

Annette sagde ...

Betty, det er besynderligt med blogger, det skal jo helst være lidt nemt, når vi skal skrive og ligge billeder ind ellers kan lysten let forsvinde (for mig i hvert fald).
Husherren er sød og meget betænksom, det er helt sikkert.
En god dag til dig.

Annette sagde ...

Manna, jeg har hidtil kun set citronpresserne i klart glas, men nu har jeg fra dig også hørt om brune og fra Lene i Canada om grønne. Jeg vidste slet ikke at de eksisterede.
Hvor er det sjovt, at du også har været i det ministerium, jeg fortsatte som civilansat og den historie kommer en af de første dage, jeg arbejder lidt på den ind i mellem ☺.
Jeg har aldrig været på Damhuskroen, mærkelig nok, så nåede vi aldrig så langt. Men sjovt var det dengang for de mange år siden.
En rigtig god dag til dig.

Conny sagde ...

Skønne buketter du har fået. Det må være dejlig, at høre nyt fra nordjylland ,jeg kan forstå du har haft en dejlig weekend

Annette sagde ...

Conny, jeg opdagede pludselig din kommentar. Ja, det er dejligt, at vi har muligheden for at ses via internettet, det gør afstanden mellem det nordjyske og det sydlige Holland lidt kortere ☺.