fredag den 28. oktober 2011

Og så smuttede den uge, bare sådan lige uden videre…..

Ugen har budt på et blodsukkertal, der bare stiger og stiger…..Grrrrr!

Min intense kamp mod det, har budt på timevis af fitness foran WII´en, på daglige cykelture rundt i Noord Brabant og gåture med det 4 benede dagplejebarn og lige lidt hjælper det. Ind i mellem har jeg lyst til at sætte mig på sofaen en hel dag og ikke lave andet end at strikke og læse blogs, for at se om det mon har en positiv effekt.

Ikke mere ynk, weekenden står for døren og solen skinner.

Onsdagens cykeltur gik mod vest, vejret var fantastisk, temperaturen lå omkring de 16 grader og alt var bare så smukt.

Breda1

Jeg kan huske den første, jul jeg boede i Holland, da kom min datter og svigersøn på besøg og temperaturen på terrassen var hver dag mellem jul og nytår ca. 13 grader. De blev meget begejstrede for Holland den jul, men har siden set, at det er mere undtagelsen end reglen, at December byder på forårstemperaturer.

Onsdagens cykeltur endte i Breda, der er uendelig smuk med alle de skønne gamle historiske bygninger. Jeg har vist tidligere fortalt, at vi egentlig lige så godt kunne have boet i Breda, hvis ikke lige det var fordi, at Falkenberg parken, lige præcis den dag vi gik på huskig, var fyldt med junkies, der var travlt optaget af at handle og tage junk samt ældre mænd med plastposer fyldt med øl, der synes at det var tidspunktet var passende for et større slagsmål ☺.

Breda museum1

                  Breda museum2Breda museum3

Breda Museum.

Breda2

Veemarktstraat.

Det var også denne uge, at jeg efter lang betænkningstid besluttede mig for at takke nej til et jobtilbud, som jeg tidligere har fortalt om. Firmaet kom med et nyt løntilbud, men det var stadig langt fra, hvad jeg synes er rimeligt for jobbet. Så indtil videre forbliver jeg husmor på fuld tid, men det er nu heller ikke så ringe ☺.

Breda3

En rigtig god weekend til alle jer derude i Blogland.

26 kommentarer:

Anonym sagde ...

Hvor er det surt, at blodsukkeret ikke opfører sig som det skal. Men jeg er glad for at du nævner det, for jeg har tænkt meget på hvordan det går! Jeg havde håbet, at det gik lidt bedre.....
God weekend. :-D

Unknown sagde ...

Håber du finder ud af hvordan du skal styre det blodsukkertal - ØV -
Bare det var her vi stadig havde lune - men nej, efteråret buldrer afsted, men smukt er det nu.
God weekend til dig fra det kolde nord. Knus.

Inge sagde ...

Det lyder altså lidt træls med et blodsukkertal der ikke vil lade sig styre ordentligt.. Dejlig tur du har været på.
Knus og en skøn weekend til dig. :-)

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Dumt med dit blodsukkertal!! Flere i min vennekreds og svigerfamilie (og Henk)har diabetes (både 1 & 2) og flere af dem spiser usødet peanutbutter på en skive brød om morgenen fordi det åbenbart holder blodsukkeret i skak længe. Det kan købes i velassorterede helsekost butikker.
Jeg kan iøvrigt varmt anbefale at læse Jean Carper's "Mad - din mirakel medicin" der er et digert opslagsværk i studier verden over ang. madvarer.
Jeg sidder og godter mig over, at du ikke accepterede et lavt løntilbud, så kan de måske lære det!! Hvis du trænger til et arbejde så kig på http://www.clubscandinavia.com/modules/jobs/ der er et oversætter job hvor man arbejder hjemmefra. Måske er det noget for dig?! Jeg arbejder jo hj.fra og det er skønt! Man kan sidde i sin PY og udføre jobbet ;-)
God weekend!

Conny sagde ...

Hej Annette
Jeg synes der er rigtig træls, at du skal døje så meget med det blodsukkertal, når du gør så meget og det ikke hjælper.Det ser ud til ,at Breda er smuk gammel by , det viser dine flotte billeder ihverfald .
Kan du have en rigtig god weekend

Michael Seeger Hanmann sagde ...

Det må være frustrerende med de sukker tal Annette, dejlige billeder og godt du fulgte dine følelser med hensyn til at takke nej til det job, du skal nok få styr på din "sukkersyge" er jeg sikker på.
I kærlige tanker, god weekend.

Nille sagde ...

Mon ikke kroppen engang imellem trænger til en lille og særdeles velfortjent pause for at finde ud af, hvordan den har det?

En slappedag lyder ikke urimeligt synes jeg - du er virkelig flittig med dine cykelture, og vejret har da også været med os i denne uge. Desværre ramte det mig med en ordentlig forkølelse - så min uge gik også bare uden, at jeg opdagede det!

Jeg er ikke specielt begejstret for Marklund, men jeg kan virkelig anbefale dig Nesbø - jeg ved, at alle hans bøger er oversat til fransk - så jeg vil tro, at de også findes på hollandsk. De er virkelig nervepirrende spændende - og ikke så femikrimi som alle de der svenske damer :-)

Hav en dejlig weekend!

Tina Liel sagde ...

Hejsa♥ Øv med det blodsukker. Kender det alt for godt fra en af mine veninder - det er en hel videnskab. Men hvor godt at du dyrker motion - min veninde har på en eller anden måde besluttet at det ikke gør hende godt hmmmmmm. Elsker ALTID at høre om dine cykelture. KNUS♥

Tina - omme i London sagde ...

Og en rigtig god weekend til dig. Blodsukkeret skal du nok faa styr paa, hvis du lader vaere med at stresse for meget over det. :) Jeg har vaeret fraverende ALT for laenge, men nu er jeg up to date - poej poej med et eventuelt job. Jeg synes du goer ret i ikke at tage hvad som helst!

Jønne sagde ...

Det er da noget møg med det blodsukker, men godt at du kæmper og ikke taber modet helt når det går lidt den forkerte vej. I samme forbindelse tror jeg også det er godt du har valgt at være husmor så du har tiden til at koncentrere dig om dig selv. En næsten uundgåelig stressfaktor ved et nyt job ville garanteret heller ikke gavne dit helbred. Jeg er glad for at du kan fortsætte med dine lange gå og cykelture, især når du husker kameraet og viser dine billeder på bloggen bagefter.
Fortsat god søndag til dig og Frank..

Rejen sagde ...

Øv hvor irreterende med det dumme blodsukker, håber du får styr på det...Smuk by Breda, men junkier og fyldebøtter kan jo godt afskrække en...God søndag aften til..Knus..;D

Annette sagde ...

Jens, hvor er det sødt af dig at tænke på det. Alt gik godt, rigtig godt og jeg fik lov til at stoppe med det ene hold tabletter. Men nu godt og vel 2 mdr. efter stop, stiger blodsukkertallene igen. Måske forkert kost er årsagen, i hvert fald er "Det helbredende køkken" igen blevet hevet frem ☺ ☺. En skøn mandag til dig.

Annette sagde ...

Marianne, igen i dag bydes der på høj sol og blå himmel, men de har dog lovet regn senere på dagen.
Efteråret er smukt og der er en vis hygge over det. Jeg er lidt spændt på, om jeg når en cykeltur inden regnen starter, jeg er nemlig i gang med et projekt, som jeg er sikker på, at du ville have kunnet klare i et snuptag ☺. En skøn mandag til dig.

Annette sagde ...

Inge, det er trals, rigtig trals. Jeg har gennem de sidste 7 år, set hvor let Frank har det med sin diabetes2 og slet ikke forestillet mig, at det kunne være så bøvlet.
Men diabetes damen siger, at det altid er mere besværligt for kvinder end for mænd, så vi bøvler videre ☺. Knus og en rigtig dejlig mandag til dig.

Annette sagde ...

Mai-Britt, tak for dit gode råd angående Peanut-butter, men det kan jeg altså bare ikke få ned. Frank elsker det (men det gør de fleste hollændere vel) og jeg har skam forsøgt, men det går ligesom med snaps ☺, jeg kan bare ikke spise (drikke) det.
Jeg fik tidligere på året anbefalet "Det helbredende køkken" og startede på den lige efter modtagelsen, men diverse gæstebud og ferieture i foråret fik mig til at ligge den på hylden, nu er den taget frem igen ☺.
Jeg blev her til morgen igen ringet op af et job bureau, som jeg havde kontakt med i foråret, de havde et job i Capelle, men jeg synes det var for langt at rejse hver dag.

Også tusinde tak for dit supergode råd angående Clubscandinavia, jeg var engang registreret der, men glemte så alt om siden. Har nu registreret mig igen og den vil blive holdt skarpt øje med. Så vidt jeg kan se, er der kun et oversætterjob, som ikke kan udføres hjemmefra lige pt. Men jeg er tålmodig ☺.
Havde du en skøn ferie? Jeg håber du skriver et par ord om det hos dig. En rigtig skøn mandag til dig.

Annette sagde ...

Conny, vi må jo nok se i øjnene, at alderen byder på diverse skavanker ☺. Men der bliver holdt godt øje med sukkersygepatienter og jeg er sikker på, at når jeg skal til check igen midt i November, så har diabetesdamen en løsning på problemet. Det gik bare så godt og jeg fik lov til at slippe for det ene hold tabletter sidste gang jeg var til check, det ender måske med at jeg må tilbage på 2 forskellige slags medicin. Men det klarer vi også ☺. Hvordan går det i øvrigt med Pouls ryg?
En rigtig dejlig mandag til dig.

Annette sagde ...

Michael, jeg tror også, at jobtankerne har haft en vis indvirkning på blodsukkertallene, det siges i hvert fald, at stress kan have en indvirkning og selv om jeg ikke har mærket noget til det, så er sådan en beslutning vel ikke fri for en smule stress. Tak for dine altid positive og dejlige kommentarer. En rigtig dejlig mandag til dig.

Annette sagde ...

Nille, jeg håber, at du er vel ankommet til sydligere himmelstrøg. At du nyder vejret og samværet i det lille paradis.
Der er flere, der har anbefalet mig Jo Nesbø og jeg har checket, han findes på biblioteket. Resultatet bliver nok, at Liza Marklund bliver afleveret og erstattet af Jo Nesbø ☺.
En rigtig skøn ferie til dig, nyd det nu.

Annette sagde ...

Tina, dejligt at høre fra dig igen. Det er synd for din veninde, at hun slet ikke har lyst til at dyrke motion. Her tordner diabetes damen løs med motion, motion, motion og endnu engang motion ☺.
Knus og en skøn mandag til dig.

Annette sagde ...

Tina, skønt at høre fra dig også. Når jeg læser blogs, går jeg frem i alfabetisk orden og da T jo som bekendt kommer et stykke nede i alfabetet, så går der også ind i mellem mange dage, inden jeg når til London ☺.
En skøn dag til dig, forhåbentlig med det samme gode vejr som her.

Annette sagde ...

Jønne, jeg lover dig, at der kommer mange cykelture i fremtiden ☺. Jeg tror også på, at der nok skal komme styr på tingene og hvis ikke det lykkes for mig selv, så står diabetes damen parat med et hav af forskellige medikamenter, som kan supplere den normale medicin. Men man er vel ikke nordjyde for ingenting og jeg vil så gerne klare tingene uden alle de forskellige slags medicin. Men vi får se hvordan det går. En rigtig skøn dag til dig på landevejene.

Annette sagde ...

Annemarie, Breda er smuk, men netop som du skriver, så blev vi lidt afskrækkede. Men sjovt nok, vi kommer ret ofte til Breda nu og ser faktisk ingen fyldebøtter og junkies. Nu er parken som regel fyldt af mennesker der bare nyder det gode vejr (når det er muligt).
Knus og en rigtig dejlig mandag til dig.

Anonym sagde ...

Det er da meget spændende, at du rent faktisk kan mærke, at kosten gør en forskel. Og det er jo supergodt, at du ligefrem kunne droppe en af pillerne. Det er jeg rigtig glad for at høre.

Jeg håber du får banket blodsukkeret på plads igen! :-D

Annette sagde ...

Kære Jens, det håber jeg også, men jeg er bange for at det ikke lykkes uden ekstra hjælp fra medicinalindustrien ☺.
En rigtig god dag til dig.

Anonym sagde ...

Det vigtigste er - trods alt! - også at det lykkes! :-D

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Jeg tror jeg skal kigge lidt på "Det helbredende køkken" og se om det er noget for os, Jeg vil så gerne at Henk kan komme helt af med sin medicin, det har de stillet ham i udsigt, hvis altså bare...
Bogen "Mad - din mirakel medicin" er mere et opslagsværk hvori man finder udtalelser som: 'Bladselleri har ved forsøg på XX universitet vist sig, at hjælpe på forhøjet blodtryk' m.m.m.

MHT oversætterjobs hjemmefra så hold øje med www.booking.com for de søger indimellem.