mandag den 8. juni 2009

Tour Denmark III

Jeg havde besluttet, at en af dagene skulle bruges til at gå rundt i Aalborg, bare gå rundt og ”glo”, se det kendte og se alle de ændringer der er sket siden jeg rejste. Da min mand jo af gode grunde ikke har helt de samme følelser for Aalborg som jeg har, så bliver det sjældent til så meget traven rundt i byen når vi begge er i Danmark. Jeg nød det og var på et tidspunkt så træt at jeg var nødt til at bænke mig sammen med alle pensionisterne i solen og bare føle at mig "hjemme", men jeg havde på daværende tidspunkt netop købt Jane Aamunds "Smeltediglen", så det gjorde ikke spor at jeg skulle sidde og komme lidt til hægterne ☺


Jeg er ikke født og opvokset i Aalborg, men er helt fra lille pige kommet der, da min mor elskede byen og alle dens indkøbsmuligheder, det var stedet man tog til når man skulle ekviperes.
Aalborg var også byen man skulle til, når man ville fortsætte sin skolegang ud over realskolen og senere var det i særdeleshed byen man tog til når man ville ud og more sig, desværre er alle stederne fra dengang først i 70´erne forsvundet. Senere da jeg selv blev etableret og boede i området, da blev Aalborg min by og jeg betragter det stadig som at komme hjem når vi er i Aalborg.


Jeg har tidligere læst Et cetera´s begejstrede beskrivelse af Fandanko og havde foreslået min datter og svigersøn at aftensmaden en af dagene skulle komme derfra. Nu forstår jeg bedre Et cetera´s begejstring, vi fik 2 platter som hovedsagelig bestod af fisk med skønne brød til og en ikke mindre skøn pesto, helt frisk og lækker. Pesto fra glas er helt fint, men jeg tror at denne pesto vil dukke frem i erindringen mange gange i fremtiden, jeg må se om jeg kan finde en opskrift.

Det blev ikke mange pinde der blev strikket i den forløbne uge og jeg holdt mig i skindet hvad angår indkøb af nyt garn (ikke med vilje). Hjemmefra havde jeg tænkt, at nu hvor min mand ikke er med til sødt at spørge ”Jamen hvad så med alt det garn du allerede har”, så skulle der grovindkøbes, men på en eller anden vis, så smuttede det. Jeg nåede at kigge garnvinduer da jeg var i Aalborg og tænkte at jeg ville vente med at købe ind til jeg var klar til at gå tilbage til bilen. Men så mødtes jeg med min datter da hun var færdig på jobbet og da var jeg bare træt og havde glemt alt om garn.

Ingen kommentarer: