mandag den 8. juni 2009

Tour Denmark I

Hjemme igen efter en skøn, skøn uge i Danmark.

Køreturen til/fra Danmark var (for at sige det mildt på jysk) træls. Jeg går ud fra, at Tyskland har et håb om at mindske effekten af den økonomiske krise ved at sætte byggeri i gang, i hvert fald var utallige nye motorvejsbroer under konstruktion og det lagt sammen med de sædvanlige forbedringer af vejdækket på A1 gjorde, at turen blev ca. 1½ - 2 timer længere end normalt. Da jeg havde talt 10 x vejarbejde mellem Osnabrück og Hamborg opgav jeg at tælle mere og bare accepterede at sådan var det nu, der var jo ligesom heller ikke rigtig nogle at beklage sig til. Og som de korrekte mennesker tyskerne jo er, så var der ved hvert vejarbejde opsat et nydeligt skilt med teksten ”Wir bauen für Sie”. Altså ingen brok kvinde, vi gør det for din skyld!

Men på den anden side set, da jeg nåede Aalborg først på aftenen og barnebarnet kravlede ind i bilen til mig, gav mig et knus og sagde ”Hej mormor”, da ville jeg jo have kørt jorden med mange flere vejarbejder for at få netop det knus ☺

Ingen kommentarer: