søndag den 4. oktober 2009

Aftensmad

2 indlæg på én dag og der kommer måske et til, da jeg arbejder på ferie scrapbogen!
Det er da utroligt, hvad denne fantastiske energi som jeg har fået efter jeg begyndte på den nye medicin har ført med sig, jeg har slet ikke lyst til at tænke på hvad der sker hvis/når energien pludselig igen er væk ☺

Det der får mig til computeren denne gang er en skøn og absolut uventet smagsoplevelse. Først vil jeg fortælle, at det at købe kød her ikke er helt det samme som at gøre det i Danmark. Der er produkter som man kender i Danmark, som ikke kan købes her og visa versa og mange af de hollandske kødprodukter har allerede været igennem en eller anden form for ”behandling”, det være sig marineret, blandet med forskellige grøntsager eller hvis det drejer sig om fars, så ses det ofte formet som bøffer. I starten havde jeg problemer med denne form for halvfabrikata, men da vort forbrug af kød med årene er blevet mindre og mindre (ikke fordi vi har besluttet os for at blive vegetarer, det er bare blevet sådan uden egentlig årsag), så bliver problemet også mindre.

Kort før ferien så jeg i det lokale supermarked mørbrad marineret ”southern style” (her sælges mørbrad i øvrigt kun i halve) og jeg besluttede mig for at glemme mine principper og tog et par pakker til fryseren. I aften fik vi den ene mørbrad sammen med pasta m/hvidløg, chili og persille og det var intet mindre end pragtfuldt Uhmmmmm……

5 kommentarer:

Bettys blog sagde ...

Det lyder lækkert, Annette. Sjovt, der er sådan en forskel på hvordan madvarerne udbydes. Vi er trods alt ikke så langt fra hinanden

Anonym sagde ...

Det var da utroligt, hvad medicin åbenbart kan gøre.
Og så virker den tilsyneladende på alverdens lidelser.

Godt du har fået fornyet energi - jeg håber for dig, at den holder meget længe :-)

Jeg foretrækker nu at krydre/marinere mit kød selv, men det er rigtigt, som Betty også siger, at det er sjovt, at der er så store forskelle på så forholdsvis små afstande.

Lone sagde ...

Jeg kan godt forstå, at det må have været svært at vænne sig til, at kødet er forbehandlet. Det lyder mærkeligt, at I kun kan købe mørbrad i halve :)

Mange gange er det det helt enkle, som giver de største smagsoplevelser. Godt du kastede principperne over bord denne gang! :-)

Nille sagde ...

Det er vist et syndrom de har til fælles med belgierne! Fx kan man kun købe hakket kyllingekød blandet med alverdens krydderier! Jeg køber af samme årsag aldrig kød i supermarkedet - udelukkende hos slagteren, hvor jeg ser, at det bliver skåret foran mig.

Men jeg spiser nu heller ikke kød hve dag - slet ikke nu det er blevet suppesæson ;-)

Conny sagde ...

Det er dejlig at høre at du har fået energien tilbage, den kunne jeg godt bruge lidt af, da jeg meget træt for tiden, det skylles nok at jeg på penicilin.