fredag den 16. oktober 2009

Maleprojektet fortsætter.......

Jeg glæder mig SÅ meget til jeg er færdig med at male køkkenet, til alt rodet er væk, til vi igen kan lave mad, til vi ikke skal i stuen hver gang vi skal bruge noget der normalt står fremme i køkkenet.

Den pokkers glasvæg bag køkkenbordet, som egentlig er årsagen til at det netop blev køkkenet der først kom under behandling, fik grunder i går morges og skulle så tørre i 24 timer inden den fra Danmark importerede maling kan påføres. Det vil sige her i formiddag så sker det, jeg er meget spændt på resultatet og lidt nervøs for om jeg kan gøre det godt nok.

Glasvæggen, der er næsten 1 cm tyk er sat op på hele væggen bag køkkenbordet, var i lejligheden da vi købte den og egentlig er det en supergod ide og rigtig flot, hvis bare det er lavet korrekt og det var det åbenbart ikke her hos os. Lidt efter lidt begyndte der at komme lysebrune pletter mellem glas og mur og i det lysebrune dannede der sig et nydeligt mønster hvor limen var påført, det så rigtig ømt ud og blev værre og værre. Vi kontaktede firmaet som havde lavet arbejdet og fik en uforskammet behandling da vi spurgte om de kunne hjælpe os med et godt råd. Hvad så?

Egentlig ville jeg gerne have fliser sat op, men på den anden side set glasvæggen var også ok, hvis bare den ikke mere og mere begyndte at ligne koskind bag glasset. Tanken om at male den formede sig mere og mere i mit hoved og husbond sagde ok til projektet og vor jagt på maling startede her i Holland. Uanset hvilken farvehandler vi spurgte, fik vi at vide at glas ikke kan males, det er en fysisk umulighed, da der ikke er noget der kan binde malingen. Nå, nu er man vel ikke dansker for ingenting, så ved efterfølgende besøg i Danmark blev en Sadolin farvehandler besøgt og der mente man da nok at det skulle kunne lade sig gøre, så derfor………. Og vi kan jo altid sætter fliser op hvis det går galt.

Det er lidt vildt, men nu når jeg er i gang, så startede jeg også vinduerne i går……….. Det skal vare nogle uger før jeg fortsætter i stuen, vi trænger til lidt orden ind i mellem ☺

Hav en rigtig god dag derude, jeg skal tænke på jer alt imens jeg får arm- og skuldermuskler hvis eksistens jeg aldrig har kendt ☺

7 kommentarer:

Bistels Brenneri sagde ...

Hej!!! Håber da at glasvæg prosjekte bliver vellykket, smart ide. Når man først er i gang, ser man at der er andre ting som også trænger et strøk. Er man i gang så er man i gang, får så dejlig god følelse bagefter. Jeg har planer om at selv lave fliser i keramik, har ikke kommet lengre enn tanken...mønster og størrelse må være klart før jeg går i gang. Holland er jo kendt for sine flotte fliser, jeg syndes de blå med vindmølle er så fine. Du får have lykke til!! Pas på skuldermuskler. Ha en god weekend. Mange hilsner fra Lisbeth ;o)

Mette Lykke sagde ...

Di er da myre flittig og flot bliver det, god arbejdslyst.

MissMuffin sagde ...

Sikke flittig du er Annette..
Jeg håber dit projekt lykkes så dit køkken bliver rigtig flot igen:)

Conny sagde ...

Jeg håbe for dig, at du bliver ferdig med køkkenet, så du kan nyde det ferdige resultat her i weekend.

Anonym sagde ...

Det lyder meget specielt, og på trods af din fine forklaring er jeg vist ikke helt med på den glasvæg. Men jeg kan godt forstå, at det er noget af et projekt og lidt en krydse-fingre-opgave, du har givet dig i kast med.

Jeg håber projektet lykkes for dig uden du skal igang med klinker eller fliser.

Charlotte og Tim har også lige købt maling i DK og er stadig rystede over prisen - tre gange så dyrt som en god maling, de i UK betragter som værende dyr.
Men efter besøget i Skagen besluttede de sig for, at børnenes nye legehus absolut skulle være skagensgult med kalkblå døre.. :-)

Lene sagde ...

Håber du bliver tilfreds med resultatet, jeg krydser fingre :-)

Madame sagde ...

Du får flotte armmuskler af alt det arbejde, og jeg er virkelig imponeret over, at du kan lave det selv. Jeg kommer til at tænke på, at man jo kan male fliserne i et badeværelse, og derfor kan man vel også male glas.
Rigtig god weekend, Annette :o)