fredag den 2. oktober 2009

Energi.

Det ender nok med at jeg fortsætter med at male, måske med start i køkkenet i løbet af en af de kommende uger ☺ Maleprojektet i kælderen - hvor jeg netop har givet gulvet den sidste omgang betonmaling - har været som terapi for mig og jeg har en enorm energi.

Selvfølgelig kan der også være andre faktorer end lige netop maleriet der ligger til grund for denne boblende energi. De 2 forskellige slags medicin som jeg fik på sygehuset i mandags de har hjulpet utrolig godt og for første gang siden slutningen af juni føler jeg en fremgang. Men på den anden side set, hvis ikke i hvert tabletterne skulle hjælpe, så ved jeg ikke hvad der kunne hjælpe, idet de ifølge den medsendte beskrivelse bliver givet ved et utal af forskellige lidelser (nyreproblemer, ved afstødning af transplanteret organ, øjenbetændelse hvor blindhed kan opstå, multiple sclerose, smertestillende i forbindelse med kræft som underdel af en kemo kur, til gravide kvinder hvor der er fare for at barnet bliver født for tidligt, kronisk lungesyge, forskellige former for gigt, tarmsygdomme, blodsygdomme osv.).

Endelig kan en bog som jeg læste for et stykke tid siden også have lidt af skylden, den handlede om et emne, der så vidt jeg har forstået er meget oppe i tiden ”Ryd op i dit liv”. Jeg har nemlig i den forløbne uge fået ryddet op i mange ting, smidt ting ud som jeg af en eller anden grund havde gemt uden at ane hvorfor og fået gjort ting som jeg igennem flere måneder har skubbet foran mig og ikke rigtig haft energi til at gøre noget ved.

Men uanset hvad der er årsagen til det hele, så er jeg nu i gang med støvsugning og gulvvask, menuen til morgendagens gæstebud er allerede på plads og jeg mangler kun de sidste indkøb.

Hav en rigtig pragtfuld weekend.

8 kommentarer:

MissMuffin sagde ...

Sikke flittig du er!
Jeg elsker også når der lige er nymalet, det er skønt at få det gjort:)
Ligesom rengøring!

Madame sagde ...

Sikke en masse energi, du har, Annette - og det r dejligt at læse, at du føler en bedring. Så håber vi bare, at det ikke er nogle af de sygdomme, du nævner, der er problemet - haha, for du er vel ikke gravid?

Nille sagde ...

Det var da noget alsidigt medicin!!! Men bare det hjælper ;-)

Maleprojekt - det giver mig virkelig dårlig samvittighed; for jeg burde male hele lejligheden - det virker bare så uoverskueligt alene... men hvis du kan... så jeg må vist se at finde noget motivation og energi til det også!

God weekend

Annette sagde ...

Miss Muffin, ja og så får man sådan en god samvittighed bagefter ☺

Annette sagde ...

Madame, jeg tror godt at vi kan udelukke det med graviditeten, foruden alle de andre nævnte sygdomme. Jeg er selv dybt forundret over den energi jeg har og den skal nydes så længe den varer ☺ ☺ Forhåbentlig er du på højkant igen.

Annette sagde ...

Nille, ja er det ikke utroligt, jeg manglede sådan set bare fodsvamp på listen over hvad de kunne anvendes for ☺ ☺

Ja, det kan jeg godt se og når jeg så tænker på, at du er meget yngre end jeg ☺
Nej, du behøver ikke at få dårlig samvittighed, havde min mand ikke fået den vilde ide med gulvet i kælderen, så var jeg nok aldrig kommet i gang. Man ser det til hverdag, konstaterer at det trænger og det er så det. Jo du, jeg kender det så godt.
Også en god weekend til dig.

Conny sagde ...

Hvor er du da flittig Annette.Det det godt at høre, at dit nye medicin hjulpen dig. Jeg er ikke så gode til, at få ryddet op i livet, men burde nok gøre

Annette sagde ...

Kære Conny, jeg har heller aldrig været god til det. Jeg er bedst til at skubbe problemerne foran mig, indtil jeg når et tidspunkt hvor jeg bliver så irriteret, at jeg eksploderer ☺