mandag den 8. juni 2009

Tour Denmark II

Det var herlige dage med fuld sol og mange aktiviteter. Barnebarnet kunne jo sove længe nu hvor mormor var på besøg og vi fulgtes ad til børnehaven de 3 hverdage, oplevelsen af at holde sådan en lille barnehånd, den er ubeskrivelig. Vi havde nogle diskussioner om hvorvidt der skulle medbringes udstyr (cykel, løbehjul, dukker, smykker mv.) i børnehaven, men det lykkedes os at få det afgjort diskussionerne uden for store sværslag.


Familien tæller også et 4 benet medlem ”Fie” som efterhånden er blevet 11 år og hende har jeg et specielt forhold til. Da jeg boede i Danmark boede hun i ca. ½ hos os og det gør jo, at jeg også synes at hun er lidt min. Tidligere har hun ikke været særlig begejstret for ”mormors” kram og nussen, men efterhånden som hun er blevet en ældre dame, så har hun accepteret at når mormor er på besøg, ja så må man finde sig at lidt mere fysisk kontakt.




Egentlig er det lidt besynder-ligt at jeg skulle flytte til Holland før jeg fandt ud af hvor smukt der er i området omkring Godthåb.
Jeg kan faktisk ikke huske om jeg nogensinde har været i byen før min datter og svigersøn bosatte sig der, men både min mand og jeg er meget betagede af området.
Under dette besøg lagde jeg specielt mærke til stilheden, det er utroligt at der kan være så stille, især om natten. Her er der altid en eller anden form for uro, det være sig enten fra medborgere hvis støjniveau ligger over normalen, fra tog, biler og sidst men ikke mindst fra aircondition.



Ingen kommentarer: