tirsdag den 16. juli 2013

Den er godtnok blevet guldrandet, den dåbsattest…..

Så er det lille hjem igen tilbage i de kendte folder, alt ligner sig selv, vasketøjsbunken er væk, det samme gælder desværre også blomsterne og helbredet begynder at nærme sig normaltilstand. Sidst, men så absolut ikke mindst, der er stille, meget stille, der savnes børnesnak og trippende børnefødder ☺☺.

Jeg havde en fantastisk 60 års!!!! fødselsdag, det hele var perfekt og jeg kunne ikke have ønsket mig en finere dag. Jeg var omgivet af alle mine kære og vejret var ovenud fantastisk.

Egentlig havde jeg slet ikke tænkt på at fejre fødselsdag, selvom det aldersmæssigt er en milepæl (jeg fatter det stadig ikke, 60 år!!!!). Jeg vidste, at den lille nordjyske familie var nær egen ferie og forventede derfor ikke, at de orkede at tage turen til Holland. Men det ville de gerne og husbond tog en førerbeslutning om, at der skulle holdes fest ☺. Pludselig fik vi travlt med at finde lokaliteter og få invitationer sendt ud og lykkeligvis kunne alle komme (på nær et par, men de kommer snart, meget snart ☺).

De sidste 14 dage inden fødselsdagen skulle matriklen selvfølgelig endevendes og festkjolen skulle syes, hvilket indebar, at der ikke var tid til blogning eller lignende aktiviteter. Men alt lykkedes og festdresset blev nogenlunde som jeg havde forventet mig, at det skulle være.

Pudsning af messingtøj
Og så blev der pudset……

De første danske gæster dukkede op natten mellem torsdag og fredag, de var godt brugte efter køreturen, der fulgte efter en lang arbejdsdag, men hvor var det godt at se dem igen. Ikke mindre dejligt var det at se de sidste danskere, der kom fredag eftermiddag.

Lørdagens morgenbord blev lidt kaotisk, idet min søde bonussøn og hans dejlige kæreste  pludselig dukkede op. De kom direkte fra ferie i Sydfrankrig og havde kørt hele natten. Men alle 10 fik en plads og noget at spise. Midt under måltidet blev der ringet på døren og ind kom Frank med en vase med 60 roser, ja det er ikke engang løgn, 30 røde og 30 hvide roser, fantastisk! Jeg fik ganske vist 50 røde roser af ham til min 50 års fødselsdag, men ikke på noget tidspunkt, havde jeg forestillet mig, at han kunne finde på at gøre noget lignende til min 60 års fødselsdag. De var bare så fantastisk flotte og sikken en vidunderlig gave at få.

Roser

Festen blev holdt på vor yndlingsrestaurant “De Provence” i Oud-Turnhout/Belgien hvor Gert, der ejer restauranten, havde sørget for fantastiske rammer for festen. Der var dækket op til os i gårdhaven under store beduintelte. Alt var perfekt og det hele blev lige præcis så afslappet, som vi gerne ville have at det skulle være.

De ProvenceInden alle er mødt op

Jeg blev udsat for flere overraskelser undervejs, overraskelser som gjorde, at det rigtigt gik op for mig, at det faktisk var mig det hele handlede om ☺. Husbond overraskede totalt, da han pludselig stod med guitaren, for derefter at syge og spille Leonard Cohens ”One of us cannot be wrong”, da var tårerne tæt på. Ikke mindre rørt blev jeg, da min datter stod op og holdt en fantastisk tale for mig, hold da op hvor blev jeg glad og vildt stolt over, at hun er min ☺.

Festen startede med kaffe m/petit fours kl. 3, senere fik vi amuse med champagne, tomatsuppe serveret ”Uit de moor”, hvilket såmænd bare vil sige, at den bliver serveret fra en gammel kedel ☺. Derefter var der barbecue med alt hvad hjertet kunne begære af kød og salater, sidst chefkokkens dessert og kaffe.

AmuseUit de moor

Som tidligere nævnt var det en fantastisk dag og hvor er jeg glad for at husbond bestemte, at  der skulle holdes fest.

Gavebordet, ja det var fantastisk, fyldt med dejlige ting og sager, som jeg alle havde ønsket mig. Nogle gaver havde jeg udtrykt ønske om, at jeg ønskede mig og andre var det et længe næret ønske, der blev opfyldt. Ikke én eneste ting skal byttes, jeg er simpelthen bare så glad for det hele.

På legepladsen1Legeplads2

På legepladsen4På legepladsen 3

Der herskede stor aktivitet på legepladsen der hørte til restauranten, et hit for de små.

20 kommentarer:

Grønlandsposten sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen :-) Det lyder som en helt igennem perfekt dag!

Inge sagde ...

Stort tillykke med fødselsdagen, jeg sidder med en tåre i øjenkrogen, når jeg læser om din fantastiske dag, hvor må det ha' været dejligt, overvældende og rørende at blive fejret så godt.
Knus til dig.

Lene sagde ...

Hjertelig tillykke med fødselsdagen, hvor er det dejligt at det kunne lykkes at samle næsten alle. Og 60 år er et underligt tal, men jeg kan næsten se det nu, så jeg kan lige så godt bruge de næste fire år til at vænne mig til det :-)

Ellen sagde ...

Et STORT tillykke med den runde dag, kære Annette!
Du gav en fantastisk og rørende beskrivelse af den ... du lyder som en, der virkelig er værd at fejre.
Godt sted I fandt - med både god mad og legeplads til de små. Så kan man ikke forlange mere.

Per Teilmann sagde ...

Et STORT tillykke med dagen fra en foto-og cykeltosse (i stramt tøj!) fra Danmark :-D

Rejen sagde ...

Et stort tillykke med den runde dag, og hvor dejligt at blive fejret på den skønne måde. Skønt buket du fik af husbond. ;-D

Annette sagde ...

Grønlandsposten, tusinde tak skal du have. Ja, dagen var helt igennem perfekt og det gjorde slet ikke ondt at runde ☺.

Annette sagde ...

Inge, også tusinde tak til dig. Ja, det var en fantastisk dag og rørende tilligemed, de var bare så søde alle sammen ☺.

Annette sagde ...

Lene, også tusinde tak til dig. Du har ret, 60 er et underligt tal og jeg har slet ikke fundet ud af det endnu.

Jeg sad i aftes og så billeder fra min mors 60 års fødselsdag i 1982 og det virker som der er en verden til forskel mellem de 2 fødselsdage. Jeg kan slet ikke sætte mig ind i, at jeg nu har samme alder som min mor dengang. Det ender nok med, at jeg er nødt til at opføre mig mere som en 60 årig end jeg gør nu ☺.

Annette sagde ...

Ellen, også tusinde tak til dig. Tak for dine søde ord.

Restauranten, som vi fandt ved et tilfælde for 10 - 12 år siden under en køretur, er så dejlig afslappet og et rart sted at komme. Vi er som regel forbi et par gange eller tre om året og nyder hver gang en fantastisk service fra værten og hans personale.

Når man nu ikke har plads til at holde større festivitas i hjemmet, så kunne vi ikke have ønsket os bedre lokaliteter.

Annette sagde ...

Per, tusinde tak skal du have.

Jamen, jeg har skam overhovedet ikke noget imod cykelryttere, heller ikke i stramt outfit (som i alle sammenhænge gælder også her, at der er nogle der ser bedre ud i det stramme end andre). Jeg vil bare også have lov til at være på veje/cykelstier uden at skulle råbes efter ☺.

Annette sagde ...

Rejen, også tusinde tak til dig. Ja, der overraskede han mig godt nok og det endda temmelig tidligt på dagen ☺.

Kisser sagde ...

Hjertelig til lykke med den runde dag, kære Annette.
Det lyder til at have været den skønneste dag.
Så smuk en buket fra din kære mand. Vildt romantisk.

Annette sagde ...

Kisser, tusinde tak skal du have. Jeg er helt enig, jeg synes også at det bare var så romantisk med buketten og så i de danske farver, han kunne ikke have valgt bedre ☺.

Stegemüller sagde ...

Hjerteligt tillykke med den store runde dag. Sikker en dejlig fest I har holdt, og sikke en smuk buket fra din mand. Du er sørme værd at fejre, sådan som du skriver om dagen.

Mai-Britt, den danske slikmund sagde ...

Det lyder som en skøn dag og vejret var med jer...du har altså været en god pige hele året?!
Hvor sødt og dejligt at dine nærmeste sang og holdt tale for dig. Jeg bli'r helt rørt bare af at læse det!! Og blomsterne! WOW!!Dejlig mand du har fundet dig der!!

Annette sagde ...

Stegemüller, tak skal du have. Det var en skøn dag, vidunderlig dejlig og det gjorde overhovedet ikke ondt at blive så gammel ☺.

Annette sagde ...

Mai-Britt, hvis der er en eneste der påstår, at jeg ikke har opført mig pænt, så kan jeg nu modbevise det. Jeg har bare været så sød gennem det sidste års tid ☺ ☺ ☺.
Ja, er han ikke bare sød, jeg er altså også vildt glad for ham ☺.

Pia sagde ...

Også et forsinket, men stort tillykke fra mig. Jeg blev helt bevæget da jeg læste indlægget. Sikke en dejlig dag og en enorm stor og flot buket. Det er dejligt at kunne blive overrasket en gang imellem, og bare nyde det der kommer.

Pia sagde ...

Jeg prøver igen. Vil du kigge efter mig i dit spamfilter. Tak