lørdag den 3. august 2013

Glimt fra årets hidtil varmeste dag……

2 aug1

Hold da op, hvor var det varmt, utrolig varmt. Heldigvis opholdt vi os et sted med en fænomonal god airco.

2 aug22 aug3

Tilburg havn i de tidlige morgentimer, vandet er blikstille og himlen blå.

2 aug4

Gad vide, hvad det er for en fugl, der sidder og overskuer verdenssituationen nær havnen i Tilburg?

2 aug5

Et lille bitte udsnit af en flot grafittimur i Eindhoven. Under normale omstændigheder ville jeg selvfølgelig have været godt tilfreds med den grønne bølge, men lige præcis i går, da jeg gerne ville fotografere muren, ville jeg godt have haft rødt ved lyskrydset ☺.

Flere glimt blev det ikke til, det var simpelthen for varmt, jeg orkede ikke. I dag har vi mere normale temperaturer, knap 26 grader. Det kan vi bedre finde ud af. Fortsat rigtig god weekend.

9 kommentarer:

Fruen i Midten sagde ...

39 grader - det kan du ikke mene!! Her var det også varmt. Bilen sagde 32 grader, da jeg var ude at køre ved 5-tiden. Det var slemt nok. Fuglen er en skarv :-)

Henny Stewart sagde ...

Vi kunne også godt bruge airconditioning i dag, men det har vi selvfølgelig ikke. Da vi var på rejse i Canada, lagde jeg mærke til, at man havde det næsten alle steder. Men det bruger vel en forfærdelig masse strøm, hvilket sikkert er grunden til, at det ikke er almindeligt her omkring.

Stegemüller sagde ...

39 grader hold da op; vi har også haft varme, men dog ikke over 30 grader.

Grafittimuren er rigtig flot og så kan jeg godt lide grafitti. Men jeg hader det, når det bare er disse meningsløse 'tags' (en slags signatur) som i DK bliver tilføjet overalt.

Inge sagde ...

Pyhhh... så høje varmegrader har vi da heldigvis ikke.. 32 er mere end rigelig for mig.
Det ligner en skarv som sidder og holder øje.

Nille sagde ...

Det lyder som Bruxelles i fredags. Jeg tog en taxa hjem fra arbejde - jeg kunne slet ikke overskue turen i en varm undergrundsmetro. Det var virkelig lige i overkanten, når man er i en storby med storbytøj på.

Vi har stadig et par dage med 'kun' 30 grader inden det daler - og det bliver faktisk helt rart :-)

Hav en dejlig søndag!

Ellen sagde ...

Pyyhhh - godt det ikke er mig! Jeg ville dø. Simpelthen.
Og Fruen kom først, men jeg er da så glad for, at jeg ikke tog fejl, når jeg ville fortælle dig, at jeg ville have gættet på en skarv :-)

Pia sagde ...

Vi fik den sommer og lidt til, som vi har gået og sukket efter. Jeg glæder mig over at ukrudtet ikke har så stor en fart som det ellers ville have, men det ER varmt.
Hvis vejrudsigten holder, så er der uvejr og torden på vej til jer, hørte jeg i nyhederne. Vi andre må svede videre :-)

Jønne sagde ...

Nogle grafittimalere er altså dygtige, det kommer vi ikke udenom. Jeg kan godt misunde dem deres fantasi og evne til at udtrykke sig tydeligt med så enkle midler.
Vi var i Berlin nogle dage hvor der også var i underkanten af de 40 grader! En aften kl 10 var der stadig 31 grader udenfor. Pyhhh! Dejligt, men godt det ikke er hver dag. Jeg har ferie nu men kører igen fra på mandag.

Annette sagde ...

Tak for jeres kommentarer. Heldigvis er temperaturen nu mere normal, den ligger mellem 22 - 25 grader, det kan vi bedre holde til.
Også tak for skarv tippet. Jeg må med skam melde, at min viden om fugle kan ligge på et meget lille sted, men så er det jo dejligt, at alle I søde og kloge mennesker kan hjælpe mig.
En rigtig god dag til jer alle i Blogland.