søndag den 26. april 2009

Lazy Sunday.....

Planerne blev lagt allerede for et par uger siden og husbond bekræftede for et par dage siden, at han nok skulle tage med selv om jeg godt var klar over, at der var 100 andre måder han hellere ville tilbringe sin søndag på, end at rende rundt og glo på eksotiske planter.

De kongelige drivhuse i Bruxelles som kun er åbent for offentligheden nogle få uger i foråret skulle besøges i dag søndag for første gang. Jeg kan stadig huske, da jeg engang først i 70´erne besøgte væksthusene i Botanisk have i Århus og synes det havde været en fantastisk oplevelse.

I går aftes var vi til hyggelig grill aften hos et af vore hollandske børn, alt var perfekt, vejret forblev tørt, alle var glade, maden og vinen var god og alle husdyrene (3 greyhounds, 1 galgo og 4 katte) var oplagt til kæleri og hygge. Men grundet dagens udflugt blev vi enige om at bryde op tidligt, vi havde jo en lang dag foran os.

Men søndagen startede med trist, gråt, kedeligt og vældig vådt vejr og det var som om at lysten til at køre til Bruxelles og besøge drivhuse forsvandt, så vi er enige om at dagen skal bruges til råhygge indendørs i stedet for. Der er jo stadig et par uger til husene lukkes for offentligheden og måske kan han lokkes til at tage med igen næste weekend.

2 kommentarer:

Nille sagde ...

Jeg har været der en gang for en hulens masse år siden synes jeg - men det er ret smukt. Det kræver dog, at solen skinner - hvilket den IKKE gjorde i BXL i søndags, nej ;-)

Ellers hvis du kommer - kan du sige til... jeg er frisk på en udflugt.
I den kommende weekend håber jeg på Namur - men ikke med det vejr vi har i disse dage! Øv altså!

Annette sagde ...

Jeg kan godt forestille mig, at det kræver sol for at få det fulde udbytte af turen og du har ganske ret, det er ikke lige sol vi har set mest af i de sidste dage.
Hvis vi når at bese drivhusene i denne omgang, så hører du nærmere.