mandag den 16. november 2009

Ørnen.

Det er da utroligt, at en smule dansk fjernsyn kan få en til at sidde op den halve nat!
En af vore Tv-kanaler viser udelukkende kriminalserier og jeg opdagede midt på ugen, at de sender den danske serie ”Ørnen”.

Det tog lidt tid at finde ud af hvad de sender hvornår, men i går lykkedes det. Fra 23 – 24 sendes et nyt afsnit i serien, det bliver genudsendt næste dag fra 11 – 12 samt 16 -17 og jeg var altså lige nødt til at skulle se det nye afsnit inden sengetid. Det er lidt sjovt, men dejligt at høre dansk tale og se hollandske undertekster.

9 kommentarer:

Madame sagde ...

Hvor er det sjovt, at den også sendes i Holland :-) Ja, jeg kan tænke mig, at det må være rigtig dejligt for dig at høre dansk - for I taler vel hollandsk hjemme?

Ha' en god mandag, Annete, varme klem!

Nille sagde ...

Det lyder spændende!!! Hvilken kanal er det - måske er det en af dem, jeg også kan modtage? Jeg har jo en del hollandske kanaler i mit system...

Annette sagde ...

Madame, ja det er herligt og jeg er fuldstændig optaget.
I begyndelsen talte vi udelukkende engelsk, men efterhånden har det hollandske fået overtaget, dog taler vi ind i mellem også lidt dansk, da min mand boede ½ år i DK og det danske han lærte da, er det rart for ham at han vedligeholder ☺
Også en rigtig god mandag til dig.
Knus

Annette sagde ...

Nille, kanalen hedder "Misdaadnet.nl". Jeg håber, at den er inkluderet i dine kanaler.

Conny sagde ...

Jeg kan god huske da de sende Ørnen,at den var meget spændende.

Annette sagde ...

Conny, det synes jeg også og det gør det jo heller ikke ringere, at Ghita Nørby er med ☺
Det er sjovt nok så hurtigt som det går, for der er mange af den nye skuespillere, som jeg slet ikke kender.

Anonym sagde ...

Jeg tror, at det er helt klassisk, at man bliver meget patriotisk, når man ikke længere er bosat i sit fødeland.
Det er nok været næsten ligemeget, hvad de sender på dansk; bare det er dansk, så glider det ned.
Jeg så engang en forfærdelig dansk film i USA, også 'bare fordi' - og blev så flov over, at jeg var dansk, for sikke noget hø at repræsentere Danmark med.
Det var en Dirch Passer-film, og alle de danske skuespillere talte (et temmelig dårligt) engelsk. Det var ikke synkroniseret, for jeg kunne genkende stemmerne - Dirch Passer lader sig ikke så let imitere :-)

'Ørnen' kan vi vist heldigvis godt være bekendt, men generelt synes jeg ikke, at danske skuespillere ligefrem er i verdensklasse, men tværtimod noget amatøragtige. Sorry, men vi behøver ikke at bevæge os længere end til Sverige for at opleve en hel anden klasse skuespilleri.
Men det er jo en helt anden snak :-)

Jeg er sikker på, og forstår også godt, at du nyder alt det danske, du kan finde.

Annette sagde ...

Ellen du har så inderlig ret, jeg sad og tænkte på det, da jeg skrev de andre svar. Det er (næsten) ligegyldigt hvad søren de finder på at vise, bare det er dansk og jeg har tidligere set bl.a. interview med erhvervsledere, film om flyvningens start osv. bare fordi der nu var dansk tale.
Det er sjovt nok, jeg har jo ikke været væk fra Danmark i så forfærdentlig mange år, men alligevel så kender jeg ikke ret mange af de skuespillere som er fremme nu. Det er da forrygende så hurtigt det går. Og når jeg får en stak gamle blade fra behjertede venner og bekendte, så skrives der om folk som jeg ikke aner hvem er, det er lige jeg bliver helt glad når jeg ser et interview med Grete Sønck, Peter Belli o.lign.
Nok om det, men du har fuldstændig ret.

Tina Liel sagde ...

Hejsa Annette! Dejlig og spændende blog du har - glæder mig til at følge med. Er ligesom dig udlandsdansker; bosat på 14 år i Israel. Jeg ser også alskens film på dansk når de bliver vist hernede. Alle Dogme filmene har været vist. DR1 og DR2 kan du se gratis fra dr.dk's hjemmeside. Masser af dejlige udsendelser i arkiverne og på deres Bonanza side er der gensyn med de rigtig gamle udsendelser. Jeg har også abonnement på TV2's Sputnik og det er ren forkælelse.
Ha en god uge.
KNUS Tina